וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך נראה תהליך קבלת המשכנתא

דלית דיין, בנק הפועלים

1.4.2015 / 8:11

יועצי המשכנתאות אמנם ילוו אתכם לאורך תהליך קבלת המשכנתא אבל כדאי לדעת מראש איך נראה התהליך ומה תצטרכו להכין

בית ודירה בצפון. משה אסרף, ג'יליס
בית ודירה בצפון/ג'יליס, משה אסרף

בסקירה הקודמת תיארנו מה חשוב לדעת לפני שמתחילים את תהליך קבלת המשכנתא ופירטנו את מסלולי המשכנתאות הנפוצים. יועצי המשכנתאות בבנק יודעים "לתפור" לכל לקוח את המשכנתא המתאימה לו ומלווים את הלקוחות בכל התהליך. עם זאת, חשוב שאתם, הלווים, תהיו מודעים לכל השלבים.

הגשת בקשת הלוואה: מומלץ שכבר בפגישה הראשונה עם יועץ המשכנתאות בבנק תמלאו טופס בקשת הלוואה, הכולל את הסכום המבוקש, תקופת ההלוואה המבוקשת ומסלול ההחזר שבו אתם מעוניינים. הגשת הבקשה מאפשרת לקבל אישור עקרוני, בכפוף כמובן להחלטת הבנק ולשיקול דעתו. חשוב לדעת שמילוי בקשת הלוואה נועד לקדם את התהליך, אבל אינו מחייב אתכם לקבל את המשכנתא בבנק כזה או אחר.

בשלב זה אין צורך בהצגת מסמכים כלשהם.

בדיקת נתוני הבקשה: לצורך בדיקת הנתונים שמסרתם ולקבלת אישור לפתיחת תיק, עליכם להמציא מספר מסמכים, כפי שתתבקשו על ידי היועץ: תעודת זהות, תעודת זכאות (לזכאים, התעודה מונפקת בסניפי הבנק), אישורי הכנסה (לשכירים 3-5 תלושי שכר אחרונים ולעצמאים – אישור רו"ח או דוחות מס), חוזה רכישת הדירה, נסח רישום מקרקעין עדכני (נסח טאבו, שניתן לקבל בלשכת רישום מקרקעין) או מסמך אישור זכויות עדכני לגבי הנכס (מחברה משכנת וממנהל מקרקעי ישראל), היתר ותוכניות בנייה כאשר מדובר בבנייה עצמית (תוכנית בנייה מאושרת והיתר בנייה בתוקף ניתן לקבל מהרשות המקומית). התארגנות יסודית ומסודרת בתהליך הזה יכולה לסייע לכם לקצר את תהליך קבלת האישור לפתיחת תיק .

פתיחת תיק הלוואה: לאחר אימות הפרטים שנמסרו לבנק בבקשת ההלוואה, ניתן לפתוח תיק הלוואה. יועץ המשכנתאות ימסור לכם את מסמכי הבטוחות וכן דף מסכם ובו ההתחייבויות והביטחונות הדרושים לבנק לצורך מתן ההלוואה. עליכם לחתום על המסמכים או להחתים את המוכרים או החברה המשכנת לפי העניין, לרשום שעבוד בלשכת רישום מקרקעין ו/או רשם המשכונות, לחתום על ייפוי כוח בפני נוטריון, והכל כפי שיוסבר לכם על ידי יועץ המשכנתאות בהתאם לנכס ולעסקה. לאחר המצאת כל הדברים, התיק יעבור ביקורת ואם לא תהיה מניעה, תוכלו לקבל את ההלוואה. בשלב זה תתבקשו לשלם דמי פתיחת תיק.

ביטוחים: כבטוחה לקבלת המשכנתא יבקש מכם הבנק לבטח את עצמכם בביטוח חיים ולבטח את הנכס בביטוח מבנה. הבנק יהיה המוטב לקבלת תגמולי הביטוח. את הביטוחים ניתן לרכוש באמצעות סוכנות הביטוח של הבנק או ממבטחים חיצוניים אחרים.

דלית דיין היא מנהלת פרויקטים במטה המשכנתאות בבנק הפועלים

  • עוד באותו נושא:
  • משכנתאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully