וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי לוי עונה למתחרים: "לצרכן אין אמון ברשתות היקרות. לנו אין ירידה במכירות"

הילה ויסברג

31.3.2015 / 14:56

בעקבות תלונות מנכ"לי שופרסל ומגה כי הישראלים הפחיתו את רמת הצריכה, אומר לוי: "הצרכן מצביע ברגליים. חסר לו כסף, ולכן הוא נוטש את החנויות הרגילות לטובת הדיסקאונט. הוא לא מפחית את צריכת המזון"

בעוד מנכ"לים של רשתות שיווק יקרות יחסית, כשופרסל ומגה, מתלוננים חדשות לבקרים בחודשים האחרונים על שינויים קריטיים בהרגלי הצריכה של הישראלים, עד כדי פגיעה אנושה במכירות, טוען רמי לוי – בעל השליטה ברשת הדיסקאונט רמי לוי שיווק השקמה, כי הצרכנים נסוגים מהרשתות היקרות בגלל חוסר אמון, ומגיעים בהמוניהם לרשתות הדיסקאונט.

פתיחת סניף חברת הסלולר החדש של רמי לוי בגבעת שאול, דצמבר 2011. עומר מירון
רמי לוי/עומר מירון

לדבריו, בעוד הרשתות היקרות מתחזקות מטות מנופחים שעלותם משפיעים על המחירים לצרכן - הוא מתמיד בהתנהלות רזה ויעילה. "הצרכן מצביע ברגליים. חסר לו כסף, ולכן הוא נוטש את החנויות הרגילות לטובת הדיסקאונט. הוא לא מפחית את צריכת המזון", אמר לוי, כשנשאל לדעתו על דבריו של מנכ"ל מגה, מוטי קרן, שאמר אתמול כי "הציבור מפחית צריכת מזון; זו תופעה שלא ראיתי מימי". על-פי בדיקת וואלה צרכנות, פער המחיר הממוצע בין סל הקניות ברשתות הזולות (רמי לוי, יינות ביתן, ויקטורי) לבין זה ברשתות היקרות יותר (שופרסל ומגה), מסתכם בכ-15%.

חברת אלון רבוע כחול, המפעילה את רשתות השיווק מגה בול ומגה בעיר, דיווחה אתמול על הפסד של כ-422 מילון שקל ב-2014 – גידול של כמעט פי שלושה בהפסד לעומת 2013. שופרסל דיווחה גם היא על הפסד ב-2014, של 107 מיליון שקל - ירידה לעומת רווח נקי כפול ב-2013. ויקטורי חתמה את השנה עם עלייה של 18.3% ברווח הנקי, ל-21.6 מיליון שקל.

על-פי לוי, "אצלנו ברשת לא רואים ירידה במכירות, אלא הפוך – עלייה. אנשים קונים פחות את המותגים המוכרים, ונותנים צ'אנס למותגים המוכרים פחות, והזולים יותר. הצרכן חוסך יותר, מודע יותר ובררן הרבה יותר".

גם אתם נפגעתם מהתחרות בשוק המזון; הרווח הנקי שלכם פחת ב-22% ב-2014 לעומת 2013, והסתכם ב-94.6 מיליון שקל.
"זה קרה מכיוון שהורדנו מחירים. אנשים קונים יותר – אבל בפחות כסף. אנחנו מחויבים לעמוד בהבטחותינו לצרכן ולהיות הכי זולים. עלויות התפעול שלנו גדלו ב-2014 כי פתחנו ארבעה סניפים חדשים".

בדיקת וואלה העלתה דווקא שמחירי סלי הפסח ברשתות הזולות – רמי לוי ויינות ביתן – אמנם נמוכים לעומת המתחרים, אך עלו בכ-10% לעומת אשתקד.
"זה לא נכון, הסל שלנו הרבה יותר זול מהשנה שעברה".

לוי, כהרגלו, לא משמיץ שמית את המתחרים, אך ממשיך ומצדד בהתנהלותו הרזה, הנבדלת בבירור מזו של מתחריו. במטה החברה של לוי מועסקים מלבדו עוד שלושה מנהלים בלבד: מנהל הסחר, מנהל התפעול ומנהלת השיווק. "למנהל שיווק ברשת מסוימת יש 10 פקידות, אצלנו אין דבר כזה", אומר לוי, שאף לא מעסיק דובר או משרד יחסי ציבור, בניגוד בולט למתחריו. "המטה שלנו רזה והוא הכי יעיל וטוב בארץ".

לא שקלת אי פעם לשכור דובר?
"לא, אני לא מזלזל בפרנסה של אף אחד, אבל אני מאמין בפשטות. מה שלא פשוט, פשוט לא עובד. את מדברת אתי ישירות, זה לא טוב? במקום לבוא לדובר, ואז ליחצ"ן, והם ידברו אתי, ויחזרו אלייך, את מדברת אתי ישירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully