וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות עובדי נובל אנרג'י ודלק יפוטרו אחרי החג

הדי כהן

1.4.2015 / 12:59

הפיטורים מגיעים בעקבות הקיפאון במשק הגז בישראל בכלל והעיכוב של פיתוח מאגר "לוויתן" בפרט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קידוח תמר/מערכת וואלה!, צילום מסך

נובל אנרג'י, דלק ואבנר צפויות לפטר עשרות עובדים ישראלים אחרי חופשת פסח, כך נודע ל"גלובס". הפיטורים מגיעים בעקבות הקיפאון במשק הגז בישראל בכלל והעיכוב של פיתוח מאגר "לוויתן" בפרט. מאות מהנדסי נובל שעבדו ביוסטון ארה"ב על פרויקט פיתוח "לוויתן" והרחבת מאגר "תמר" כבר פוטרו.

בדוחות הכספיים לשנת 2014 הודיעה נובל כי בכוונתה לחתוך ב-40% בהשקעותיה המתוכנות בעולם, בעיקר בשל ירידה של מעל 50% במחירי הנפט בחודשים האחרונים. לגבי ישראל החליטה נובל להקפיא את כל השקעותיה. כזכור לפני מספר חודשים הכריז הממונה על ההגבלים העסקיים כי בכוונתו לשנות את מבנה משק הגז, ובכך למעשה הכריז עם נובל האמריקאית על מלחמה.

הקפאת פעילותה של נובל בארץ התחילה בהקפאת חוזה השכירות שלה מול מספנות ישראל שם שכרה 28 דונם ששימשו כבסיסי הפעילות הימית של החברה, נמשכה בתביעה שלה נגד המדינה על סך 58 מיליון שקל בגין חיוב יתר של תמלוגים לפני שבועיים ונמשכה בהחזרת רישיון רות C למדינה רק לפני שבוע.

היום (ד') כאמור נודע ל"גלובס", כי נובל צפויה לפטר מספר חברי צוות ישראלים, וכי כבר לאחר חופשת החג היא תשלח להם את מכתבי הפיטורים. עוד נודע כי דלק קידוחים ואבנר שיחררו כמה מעובדי החברה הבכירים בישראל, וכי גם הם מתכננים קיצוץ נרחב בכוח האדם שלהם אחרי החג.

מנובל אנרג'י נמסר: "הנהלת נובל בוחנת בכל עת ביצוע התאמות נדרשות לסביבה העסקית הדינמית באופן שמאפשר את המשך השקעותיה בפיתוח פרויקטים ארוכי טווח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully