וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

68 חודשי מאסר בפועל לאילן מורגן בעוון מרמה

1.4.2015 / 15:52

במסגרת הסכם טיעון הודה והורשע מורגן בעשרות עבירות מרמה, גניבה, הפרת אמונים, הרצת מניות והלבנת הון. השופט חאלד כבוב: "הנאשם תכנן מעשיו בקפידה, ידע שלקוחותיו לא ייראו את כספם בחזרה"

השופט חאלד כבוב בהקראת כתב האישום בפרשת הרצת המניות בחברת אי.די.בי, יולי 2014. דרור עינב
חאלד כבוב/דרור עינב

בית המשפט המחוזי ת"א, בראשות השופט חאלד כבוב, גזר היום (ד') על אילן מורגן 68 חודשי מאסר בפועל, קנס של 25,000 שקל ופיצוי למתלוננים ב-3 מיליון שקל.






בכך אימץ ביהמ"ש את הסדר הטיעון בין הצדדים, במסגרתו הודה והורשע מורגן בעשרות עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שלוש עבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירת מרמה והפרת אמונים בתאגיד, עבירת גניבה בידי מורשה, שלוש עבירות של הנעה בדרכי תרמית לפי חוק ניירות ערך ועשרות עבירות על חוק איסור הלבנת הון.

מדובר בנאשם בעל עבר פלילי, אשר ריצה עונש מאסר בארה"ב בעבירות הקשורות לשוק ההון ומיד לאחר שהגיע לארץ שינה את שמו, והחל בתוכנית הלוואות למגזר החרדי מתוך משרדי בית השקעות, כאשר הוא מבטיח למלווים תשואות דמיוניות ומובטחות לכאורה של 24%-36% בחודש. כל זאת, תוך שאינו מגלה דבר על עברו הפלילי.

לאחר שנתפס בתיק הראשון ובעוד מתנהל נגדו הליך פלילי בגין מעשים אלה, המשיך הנאשם בדרכיו, ופתח חברות פיקטיביות בקנדה, אותן רשם למסחר בפרנקפורט, והמשיך לגזול כספים. הנאשם גזל את כספם של לקוחות בית ההשקעות אפולו, אשר נתנו כספם לניהול תיקי השקעות, ולא ידעו כי רוכשים עבורם מניות של חברות בבעלות הנאשם, שהוא נושא משרה בהם ושלאמיתו של דבר חסרות כל תוכן של ממש.

ביהמ"ש קבע בגזר הדין: "אין ספק ולא יכולה להיות מחלוקת בדבר העובדה שמדובר במסכת מעשים מורכבת, סבוכה, מרמתית שנעשתה על ידי מי שתכנן מעשיו בקפידה ותחכום כאשר תחילה הוא שינה את שמו, פתח חברות ריקות מכל תוכן פעילות כלכלית, חברות ערך פיננסי ובשלב מתקדם יותר רכש חברה לניהול תיקים והציג בפני לקוחות אותה חברה מצג כוזב כדי לשכנע אותם לרכוש את מניות החברות הזרות, זאת ביודעו היטב כי בעשותם כן הם שמים את כספים על קרן הצבי ואין שום סיכוי שהם יוכלו לקבל את כספם חזרה".

שני התיקים נוהלו על-ידי עוה"ד מאור ברדיצ'בסקי ויוני לבני מפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) ונחקרו על-ידי מחלקת מודיעין, חקירות ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully