וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היו"ר הקודם של דיסקונט: מכירת דיסקונט ניו יורק - צעד פסול

שלומי שפר

22.9.2002 / 7:27

גדעון להב: "המכירה נועדה לחזק את יחס הלימות ההון של הבנק, אך בפועל היא מחלישה אותו; הפתרון הטוב ביותר הוא הזרמת הון ע"י הממשלה והפרטת הבנק"



מכירת דיסקונט ניו יורק על ידי בנק דיסקונט נועדה לחזק את יחס הלימות ההון של הבנק, אך בפועל היא מחלישה אותו, ולכן מדובר בצעד פסול - כך אמר בסוף השבוע היו"ר הקודם של בנק דיסקונט, גדעון להב. לדבריו, הפתרון הטוב ביותר לדיסקונט הוא הזרמת הון על ידי הממשלה והפרטת הבנק.



להב שימש יו"ר דיסקונט עד שפרש והוחלף על ידי היו"ר הנוכחי, אריה מינטקביץ, בנובמבר 97'. בעיני מבקריו נתפש להב כמי שבעת כהונתו היה בין האחראים לתחילת הידרדרותו של דיסקונט, מאחר שהבנק אישר אז הלוואות בהיקפים גדולים לפרויקטים כושלים בתחום הנדל"ן.



להב נימק את עמדתו בנוגע למכירת הסניף הניו יורקי במה שהיה ידוע לו בעת כהונתו ובמה שלמד מהידיעות בעיתונות. לדבריו, דיסקונט ניו יורק הוא הנכס הטוב ביותר של דיסקונט, ועוד בתקופתו היו הרבה הצעות לרוכשו. הוא הוסיף כי הצעות אלה מעולם לא נשקלו מכיוון שמכירת הנכס היתה פוגעת בבנק.



בנק דיסקונט החל בשבועות האחרונים בהליך המכירה עקב הצורך להגדיל את הונו העצמי, לשפר את יחס הלימות ההון שלו (יחס ההון העצמי לסך נכסי הסיכון) ולהגדיל את יכולת נתינת האשראי. לפי שעה, מכירת השליטה בבנק מתוכננת לפי שווי של 800-600 מיליון דולר. שני המועמדים העיקריים לרכישה הם בנק הפועלים ומשפחת ספרא.



להב: "דיסקונט ניו יורק הוא ההשקעה הטובה ביותר של הבנק במשך שנים רבות, גם לאחר הניכוי של הרווח מהפרשי הצמדה לדולר ולמדד". לדבריו, בנקים ישראליים אחרים מנסים כל העת להקים או לרכוש בנקים בחו"ל, ולדיסקונט יש כיום את הבנק הטוב ביותר בחו"ל מקרב הבנקים הישראליים.



להב אמר כי כוונת דיסקונט להסתפק לפי שעה במכירת השליטה בבנק אמנם מפחיתה מהפגיעה, אך זו תישאר קשה. לדעתו, כל ניסיון למכור את הבנק מיותר. "מדובר בנכס של הממשלה ולכן היא צריכה להזרים לו הון כדי לחזקו בתקופת הביניים עד שיופרט", אמר להב.



להב אינו חושש, עם זאת, ליציבותו של הבנק. "לפי מיטב הבנתי דיסקונט הוא בנק חזק ואיתן, ויישאר כזה גם אם תימכר השלוחה בניו יורק", אמר. "איני חושש לאיתנותו, אך אני חושש לרווחיותו".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully