וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיראן מתכוננים ל"בום" הכלכלי הגדול

4.4.2015 / 12:01

הסרת הסנקציות מעל איראן תוליד עסקים בעשרות מיליארדי דולרים, ויש כבר מי שקופץ על המציאה ■ הצמיחה באיראן עשויה להגיע ל-8% והיקף הסחר עם האיחוד האירופי עשוי לגדול ב-400% ■ "התכוננו לרגע הזה 10 שנים"

פגישת שרי החוץ של שש המעצמות, האיחוד האירופי ונציגי איראן – לוזאן, 30 במרץ 2015. רויטרס
השיחות עם איראן בלוזאן/רויטרס

"צעקתי משמחה", כך מתאר את תגובתו בנקאי ההשקעות האיראני ראמין ראבי, לאחר ששמע על ההסכם בין איראן לבין המעצמות, לפיו אם תעמוד טהראן בתנאים יוסרו מעליה הסנקציות.

כעת, רבים באיראן מתכננים את צעדיהם הפיננסיים הבאים, שכן מיליארדי דולרים משתחררים לאוויר וכולם רוצים להיות אלה שיתפסו אותם.

ראבי, מנכ"ל חברת השקעות מטהראן בשם Turquoise Partners שמנהלת 200 מיליון דולר בנכסים, נאנק מזה שנים מעול הסנקציות, שהביאו לצמיחה לא יציבה, אינפלציה גבוהה, מגבלות בנקאות בינלאומית ומחסור חמור במט"ח.

"התכוננו לרגע הזה 10 שנים", אמר ראבי ל"רויטרס", וציין כי בכל החודשים האחרונים לפני העסקה החברה שלו עמדה בקשר עם מאות לקוחות פוטנציאליים מחו"ל בנוגע לאפשרויות השקעה במקרה שהסנקציות אכן יוסרו.

לאחר שהוצאה ממערכת הבקנאות והסחר הבינלאומי, איראן בדרכה להיות המדינה הגדולה ביותר להצטרף שוב לכלכלה העולמית מאז קריסת הגוש הקומוניסטי במזרח אירופה בתחילת שנות התשעים.

התוצאה של זה יכולה ליצור עסקים בעשרות מיליארדי דולרים, עליהם יקפצו חברות מקומיות וזרות. לדבר זה יהיו כמובן השפעות אדירות על הכלכלה באזור, אשר כיום מוטה לעבר מדינות המפרץ - סעודיה והנסיכויות.

מהראד אמדי, כלכלן יליד איראן, אומר כי כבר החלו שיחות מקדימות בין איראן ומשקיעים מערביים גדולים, בנוגע לנפט וכלי רכב. הוא צופה צמיחה שנתית של מעל ל-5% כאשר העסקה תסגר, ואולי אף של 7%-8%.

כמו כן הוא טוען כי היקף הסחר של איראן עם האיחוד האירופי, שעמד על 7.6 מיליארד אירו בשנה שעברה, יכול להכפיל את עצמו פי 4 עד 2018.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully