וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הסימנים שתקבלו תשובה שלילית אחרי ראיון העבודה

שירות התעסוקה

5.4.2015 / 8:51

הזכירו מועמדים נוספים? הסתכלו הרבה בשעון? יכול להיות שאתם צריכים להמשיך לחפש מקומות עבודה נוספים. הכירו את הסימנים שראיון העבודה לא הלך טוב כפי שקיוויתם

אייטם אולפן שפת גוף. מערכת וואלה!
אייטם אולפן שפת גוף/מערכת וואלה!

אז מה קורה שם בראיון העבודה? לאילו רמזים חשוב להתייחס תוך כדי הראיון? מהם הסימנים שאתם מוצאים חן בעיני המראיין ומהם הסימנים שבדיוק להפך...? שזו כנראה הפעם האחרונה שרגלכם דורכת במשרד הזה, כי לתהליך הזה לא יהיה המשך?

יש כאלה שנולדים עם מודעות ואינטליגנציה רגשית גבוהה ועל כן הם מסוגלים לקרוא היטב סימנים קטנים ולזהות את הכיוון שאליו פונה כל אינטראקציה חברתית, לרבות ראיונות עבודה ואילו יש אחרים ש...אפעס, קצת קשה להם יותר לקרוא את השטח. לשם כך הכנו לכם פה רשימה של סימנים מחשידים- סימנים שהראיון לא מתקדם לכיוון חיובי. אם תדעו לזהות אותם בזמן, יש סיכוי שתוכלו לשנות משהו תוך כדי הראיון ותוכלו להציל אותו בדקה ה 90.

לבלוג שירות התעסוקה

הנה 10 סימנים שראיון העבודה הולך לכיוון של תשובה שלילית:

1. המראיין חמור סבר ואפילו פעם אחת במהלך הראיון לא מחייך. אז נכון, ראיון עבודה הוא סיטואציה רצינית, מצד שני כשיש כימיה, יש סיכוי שמידי פעם יבליח על פניו חיוך של הזדהות או של הבנה.

2. המראיין מציץ בשעון בחוסר סבלנות במהלך כמעט כל תשובה שאתם נותנים. אז נכון, יכול להיות שהוא קצר בזמן ולחוץ בעבודה, מצד שני הוא גם בטח מעוניין למצוא מועמד מתאים למשרה ועל כן, אם אתם עונים תשובות שמוצאות חן בעיניו, אין שום סיבה שיהיה חסר סבלנות.

3. המראיין לא יוצר קשר עין. יכול להיות שהוא מציץ כל הזמן במסך המחשב שלו או במסך הטלפון הנייד ויכול להיות שהוא תוחב את ראשו בתוך מסמך קורות החיים שלכם. מה שבטוח הוא שאינטראקציה בסיסית לא יכולה להתקיים ללא יצירת קשר עין.

4. שפת הגוף של המראיין שלילית. טוב, אנחנו לא מצפים מכם להפוך למומחים לשפת גוף, אבל כן להפעיל אנטנות ולהבין מספר סימנים שליליים כמו: ידיים שלובות, תזוזה על הכסא בחוסר סבלנות, הפניית הרגליים מחוץ לשולחן לכיוון הדלת, כאילו הוא תיכף קם וכן הלאה.

5. כל השאלות שהמראיין שואל נשמעות כמו התקפה. למה עזבתם את התפקיד האחרון? למה קורות החיים שלכם מלאים בקפיצות? למה לא סיימתם את התואר? למה יש חור של שנתיים בקורות החיים שלכם? אם כל השאלות בראיון נשמעות לכם כמו התקפה ששמה אתכם על ה"כסא החם", יש סיכוי שזו טקטיקת הראיון של המראיין הזה או ש...אתם פשוט לא ממש מוצאים חן בעיניו.

6. המראיין מציין בסוף הראיון שיש עוד מועמדים שהוא רוצה לפגוש. הנה לכם עובדה: גם אם חברה נמצאת רק בתחילת תהליך הגיוס- כשמגיע מועמד טוב, שרוצים להתקדם איתו בתהליך- לא מחכים לרגע האחרון ולא לוקחים סיכון לאבד אותו רק בכדי לראיין עוד מועמדים. במקרה כזה המראיין בדרך כלל ידאג למצוא דרך כלשהי להשאיר אתכם על אש קטנה עד לקבלת ההחלטה.

7. השיחה נתקעת ואיננה זורמת. כמו בכל סיטואציה- לפעמים קיימת כימיה ולפעמים לא. אם המצב נראה לכם מאולץ, נתקע, לא זורם, מלא בשתיקות... כנראה שכימיה לא קיימת.

8. המראיין איננו מסביר על המשך התהליך. טוב, זה די ברור... כנראה שלתהליך הזה לא יהיה המשך.

9. המראיין איננו מתעניין בציפיות השכר שלכם. אם היה מעוניין להמשיך בתהליך, היו בטוחים שציפיות השכר שלכם היו מעניינות אותו. מאוד.

10. הראיון מסתיים מאוד, מאוד מהר. כשיש ספק- אין ספק. וכנראה שלמראיין שלכם אין ספק שאתם לא מתאימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully