וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ארבע הארכות: אלי אלעזרא השלים את רכישת אלבר מדסק"ש

אילן מוסנאים

22.9.2002 / 9:02

התמורה לדסק"ש מסתכמת ב-268.5 מיליון שקל והרווח הנקי ב-31 מיליון שקל; אלעזרא יבצע את הרכישה באמצעות חברת אפרידר שבבעלותו המלאה



אחרי ארבע הארכות ושינוי תנאי העסקה, השלימו ביום שישי איש העסקים אלי אלעזרא וחברת דסק"ש את עסקת אלבר. אלעזרא, שביצע את הרכישה באמצעות חברת הבנייה אפרידר שבבעלותו, יקבל את מלוא מניות אלבר שירותי מימונית, ויעביר לדסק"ש בתמורה 268.5 מיליון שקל.



נזכיר כי ביום רביעי שעבר הודיעה דסק"ש על שינויים בעסקה ומסרה כי הרוכשת תהיה אפרידר ולא אלעזרא - יוזמה, שהיתה אמורה לבצע את העסקה. בנוסף הודיעו הצדדים כי שונו תנאי הבטחונות להלוואות בהיקף של 100 מיליון שקל, שאלבר ודסק"ש העניקו אחת לשנייה.



דסק"ש, מסרה עוד ביום רביעי כי העסקה תניב לה רווח הון של 31 מיליון שקל - סכום נמוך מהרווח אותו צפתה לרשום בחודש מאי, אז הודיעו הצדדים על העסקה לראשונה. סכום זה יהיה כפוף לשינויים בשווי המאזני של אחזקת דסק"ש באלבר, בעקבות התוצאות של הרבעון השלישי.



חברת אלבר מחזיקה ב-46 אלף לקוחות ופריסתה השיווקית כוללת 400 נקודות מכירה, מוקדי שירות ו-3 מרכזים למכירת רכב בבני ברק, חיפה ובאר שבע.



המיתון במשק המקומי ובעיקר בתעשיית ההיי-טק, פגעו בתוצאותה של אלבר בשנה האחרונה. החברה הרוויחה ברבעון השני של 2002, 1 מיליון שקל, וזאת בהשוואה לרווח של 10 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2001. את 2001 כולה סיימה החברה ברווח של מיליון שקל במחזור של 637 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של 16 מיליון שקל במחזור של 429 מיליון שקל ב-2000.



אלעזרא (41), רואה חשבון במקצועו, כיהן עד לפני 8 שנים כמנכ"ל החברה הכלכלית לאשקלון, שהיתה אחראית על הקמת המרינה ופיתוח התעשייה והדיור בעיר. ב-1994 הקים את חברת אלעזרא יוזמה והשקעות ופעל בעיקר בתחום הנדל"ן. לפני כשנה עלה לכותרות לראשונה בעת שרכש מהמדינה את חברת הדיור אפרידר תמורת כ-80 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully