וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יעשה כפתור הדאש למותגים והאם הוא יצליח?

5.4.2015 / 11:15

אמזון הכריזה על כפתור הדאש שיאפשר להזמין שלל מוצרים ברחבי הבית בלחיצת כפתור. האם המהלך רווחי לחברות? והאם הלקוחות יאמצו את החידוש הטכנולוגי?

צילום מסך

כשאמזון הכריזה על השקת אמזון Dash Button, לא היה ברור עם מדובר במתיחה לכבוד 1 באפריל או במוצר אמיתי. עם זאת, על פי הפרסומים של החברה כבר קיימים כפתורי דאש למוצרים של גטוראייד, קראפט מאק אנד צ'יז, שקיות האשפה של גלאד, סכיני גילוח של ג'ילט, מגבות נייר של קוטונל, מגבונים של קלורוקס, חיתולי האגיס, אבקת כביסה של טייד ועוד מספרק מותגים נוספים. בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי החברה כבר החלה לבקש מלקוחותיה להירשם לקבלת הזמנה לשירות וסט חינמי של כפתורים.

בנוסף אמזון כבר משתפת פעולה עם ייצרני מכשירי חשמל על מנת לשלב את השירות באופן מובנה במכשירים. חברת ווירפול צפויה לאפשר למכונות הכביסה ולמייבשים שלה להבחין מתי עומדים הסבון ודפי הריכוך של המייבש להיגמר ולהזמין מילוי, בריטה מפתחת קנקן שיזמין פילטרים בזמן הנכון, ברות'ר מפתחת מדפסת שתזמין מילוי דיו בעצמה, וחברות נוספות מפתחות מוצרים דומים.

אמזון דאש. אמזון, אתר רשמי
לא ברור האם אמזון "תנעל" בעצם את הלקוח למותג מסוים בכל מוצר/אתר רשמי, אמזון
"עדיף שהמוצר יאפשר הוספה אוטומטית לרשימה של מוצרים שבהם אתה חפץ, כך שאוכל בסוף השבוע לראות כל מה שאני צריך ולהזמין בבת אחת בלחיצת כפתור אחת. הגישה הזאת גם תהייה רווחית יותר"

עד לרגע זה לא ברור האם אמזון "תנעל" בעצם את הלקוח למותג מסוים בכל מוצר או שמא הכפתור יאפשר דווקא ניוד בין מותגים, אך מניתוח ראשוני נראה כי החברות המייצרות ירוויחו מהמהלך של אמזון. כפתור כמו הדאש נחשב על ידי היצרנים בשוק התחרותי של מוצרים מסוג זה כערוץ נוסף ויעיל במיוחד להגביר את המכירות של החברות ברשת.

אבל האם הדאש יצליח להמריא? פיטר שלדון, סגן נשיא בחברת הייעוץ פורסטר אומר לאתר ZDet כי יש בכפתור פוטנציאל אך כמה שינויים קטנים יעזרו לאמזון להימנע מכישלון. לדבריו, כדאי לחברה להימנע דווקא ממיתוג כל כפתור וכפתור בנפרד אלא לאפשר ללקוחות לתכנת את הכפתור כך שיזמין כל מוצר רלוונטי הנמצא באמזון.

"בצורה כזו אוכל לשים את הכפתור ליד נייר הטואלט לדוגמה, אך זה לא יגביל אותי רק לנייר המסוים שאמזון חושבת שאני צריך", אמר שלדון. בנוסף סבור שלדון שההזמנה האוטומטית היא צעד אחד רחוק מדי מצד אמזון. "אני חושב שעדיף שהמוצר יאפשר הוספה אוטומטית לרשימה של מוצרים שבהם אתה חפץ, כך שאוכל בסוף השבוע לראות כל מה שאני צריך ולהזמין בבת אחת בלחיצת כפתור אחת. הגישה הזאת גם תהייה רווחית יותר לאמזון כי היא תשלב מספר הזמנות למשלוח אחד".

  • עוד באותו נושא:
  • אמזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully