וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויוונדי שוקלת לבצע ספין להחזקותיה בחברת המים הגדולה בעולם ויוונדי אנוויירונמנט

עפרה שלו

22.9.2002 / 9:26

המהלך הוא חלק מתוכנית צמצום החוב של חברת המדיה, במסגרתה תמכור נכסים בשווי של 9.8 מיליארד דולר; ויוונדי מחזיקה ב-40.8% בויוונדי אנוויירונמנט



ויוונדי יוניברסל , חברת המדיה השנייה בגודלה בעולם, עשויה לבצע ספין להחזקותיה בחברת שירותי הסביבה ויוונדי אנוויירונמנט. כך אמר מנכ"ל חברת השירותים, הנרי פורגליו. ז'אן-רנה פורטו, מנכ"ל ויוונדי, צפוי להגיש בשבוע הבא לאישור תוכנית הבראה לחברה, השקועה עד צוואר בחובות. פורטו אמר בעבר כי בכוונתו למכור נכסים בשווי של 9.8 מיליארד דולר במטרה לצמצם את חובות החברה.



אחת החלופות הנבחנות לביצוע הספין אוף היא הענקת מניות בויוונדי אנוויירונמנט, חברת המים הגדולה בעולם, לבעלי המניות של חברת המדיה. ויוונדי מחזיקה ב-40.8% בויוונדי אנוויירונמנט. נציג איגוד העובדים של ויוונדי אנוויירונמנט אמר כי ויוונדי בוחנת גם את האפשרות למכור את החזקותיה בחברת המים. מהלכים כגון מכירה או פיצול של ההחזקות בחברת המים צפויים להתבצע רק בשנה הבאה.



בעבר מכרה ויוונדי מניות בחברת המים במטרה לגייס כסף למימון מסע הרכישות השאפתני שערך המנכ"ל הקודם, ז'אן-מארי מסייה, בתחום חברות המדיה. מסייה הודח מתפקידו לאחר שצבר חוב של 18.7 מיליארד דולר והוביל את החברה להפסדים בהיקפים היסטוריים. במהלך השנה צנחה מניית ויוונדי ב-79%. ויוונדי אנוויירונמנט איבדה 45% על רקע חששות כי ויוונדי תיפטר מהחזקותיה בה.



ביום רביעי תקיים ויוונדי מסיבת עיתונאים לאחר ישיבה של מועצת המנהלים של החברה. במסיבת העיתונאים צפויה ויוונדי לחשוף תוכנית למכירת נכסים בשווי של 4.9 מיליארד דולר. מועצת המנהלים צפויה לתמוך בהצעתו של פורטו למכור את חטיבת ההוצאה לאור, הצפויה להזרים לקופתה 3-3.9 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully