וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמול סהר: הפרשות בנק לאומי ברבעונים הבאים - גבוהים מאלה שהיו במחצית הראשונה של השנה

אלי דניאל

22.9.2002 / 10:28

הירידה בהיקף החובות הבעייתיים זמנית ואינה משקפת שינוי מגמה; כוחו של הבנק בתחום האשראי עשוי להיטיב מצבו בניהול מו"מ עם לווים בעייתיים; הרווח הצפוי השנה - 933 מ' ש';



האנליסטית רונית חלימה, מבית ההשקעות גמול סהר, מעדכנת היום את המלצתה למניית בנק לאומי על רקע דו"חות הבנק לרבעון השני של השנה. חלימה מותירה למניית הבנק המלצת "קנייה" תוך הפחתת מחיר היעד מ-7.85 שקלים ל-7.33 שקלים, מחיר הגבוה בכ-27% ממחיר המניה בבורסה.



בהתייחסה לדו"חות הבנק מציינת חלימה כי השפעת הפרשי מדד בגין-ידוע ברבעון השני של השנה, תתמתן ברבעונים הבאים בהם צפויים מדדים נמוכים יותר. בהקשר זה היא אף מוסיפה כי השפעת פערים אלו היא חשבונאית בלבד, ואין לה השפעה על תזרימי המזומנים של הבנק. כמו כן, חלימה סבורה כי ההפסד שנרשם מירידת ערך תיק האג"ח למסחר היה חריג, וזאת משום שהתנאים ששררו במשק ברבעון השני כמו גם שינויי הריבית החדים לא מהווים מצב מייצג.

לדעת חלימה, שיעור ההפרשות של הבנק במחצית הראשונה של השנה נראה נמוך במקצת בהתחשב במצב הכלכלי במשק ובהרעה במצבם הפיננסי של לווים גדולים, בעיקר בתחום התקשורת בו ללאומי חשיפה גבוהה בהשוואה למקובל במערכת הבנקאית. להערכתה, ברבעונים הבאים יחול גידול בהפרשות לחובות מסופקים, בהשוואה לשני הרבעונים הקודמים,



בחינת היקף החובות הבעייתיים של הבנק מעל כי נרשמה התייצבות ואף ירידה קלה בכל הקטגוריות, בהשוואה לתום שנת 2001. עם זאת, חלימה סבורה כי לאור המצב הכלכלי וההרעה בכושר ההחזר של מספר לווים גדולים אליהם הבנק חשוף, הירידה בהיקף החובות הבעייתיים היא זמנית ולא תחילת מגמה של שיפור.



חלימה מציינת כי מבין חמשת הבנקים הגדולים, יחס ההון הראשוני בבנק לאומי הוא הגבוה ביותר - 6.9%, רומה זו של הלימות הון מהווה יתרון מהותי עבור הבנק בעיקר בתקופת מיתון בה נפגעת הרווחיות ויכולת שיפור הלימות ההון. בנוסף, יחס ההלימות של הבנק מאפשר לו להיות הגורם המשמעותי ביותר כיום בתחום האשראי במשק, וכוחו של הבנק בתחום זה אף עשוי להיטיב את מצבו בניהול מו"מ עם לווים בעייתיים השייכים לקונצרנים הזקוקים לאשראי כדוגמת תבל וקבוצת אי.די.בי.



בהתייחסה להורדת דירוג האשראי של הבנק ע"י חברת הדירוג הבינ"ל S&P, מציינת חלימה כי צעד זה יוביל לעלייה בעלויות גיוס המקורות של הבנק, בארץ ובחו"ל כאשר השפעה נוספת צפויה גם על ההפרשות לחובות מסופקים.



מניית הבנק סבלה בחודשים האחרונים מלחץ שלילי שנבע הן מההרעה במצב הלווים הגדולים של הבנק כמו גם מכוונת המדינה להנפיק חלק ממניותיו. לדברי חלימה, אין הצדקה כלכלית למחיר אליו הידרדרה מניית הבנק וגם ההנפקה אשר צפויה להתבצע בחודש הבא אין בה כדי להשפיע על שווי פעילותו של הבנק. עם זאת, הורדת דירוג האשראי של הבנק עלולה לייצר לחץ על המניה, כמו גם על ההנפקה המתוכננת.



להערכת חלימה, בנק לאומי יסיים את שנת 2002 עם רווח נקי של 933 מיליון שקל, בדומה לרווח שהושג בשנת 2001. היקף ההפרשות לחובות מסופקים צפוי להסתכם בשנה הנוכחית בכ-1.47 מיליארד שקל, כ-7% פחות מהיקף ההפרשות בשנת 2001 וכ-27% מהרווח הצפוי מפעילות מימון, רווח אשר עתיד להסתכם בכ-5.45 מיליארד שקל.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully