וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר עלה ל-4.84 שקלים במסגרת המסחר באופציות

אמיר טייג

22.9.2002 / 16:48

בשבוע שעבר התחזק הדולר מול השקל ב-1.8%; הפועלים: הדולר צפוי להמשיך להתחזק בטווח הקצר


בתחילת יום המסחר במסגרת המסחר באופציות נרשמה יציבות בדולר, אך בסופו המשיך הדולר להתחזק ביחס לשקל. בתום שעות המסחר באופציות עלה המטבע האמריקאי ב-0.5% לעומת השער היציג של יום שישי, לרמה של 4.84 שקלים. ביום שישי נקבע היציג על 4.815 שקלים.

ביום שישי התחזק הדולר ביחס לשקל ב-0.5%, וכך סיכם שבוע בו התחזק ב-1.8%. הורדת דירוג הבנקים והאירועים הבטחוניים, הכוללים חידוש המצור על ערפאת במוקטעה ברמאללה, היו אחראיים להמשך הפיחות בשער השקל במהלך השבוע. המסחר אופיין בתנודתיות ולווה בהיקפי פעילות גבוהים, תוך שבנקים מקומיים ומשקיעים זרים בולטים ברכישות דולרים.

על פי הערכות כלכלני בנק הפועלים, מספר גורמים עשויים להוביל להמשך התחזקותו של הדולר בטווח הקצר: הפחתת הדירוג לבנקים הגדולים והחשש מפני הפחתת הדירוג של ישראל; המתקפה הצפויה בעיראק והשלכותיה על מחירי הנפט והאנרגיה, וכן האפשרות למתקפת טילים על ישראל; קשיים בהעברת התקציב; פעילותם של בנקים זרים ושחקנים ספקולטיוויים וחידוש גל הטרור.

למרות האמור, מוסיפים בבנק פועלים, יש לזכור כי פער הריביות הגבוה בין ארה"ב לישראל, שצפוי להישאר ברמה דומה עד סוף 2002, תומך בחידוש התחזקותו של השקל בטווח הבינוני.

הגופים שעמדו מאחורי עליית הדולר היו בעיקר מוסדות פיננסיים זרים ובנקים מקומיים, משום שעד כה הציבור לא הצטרף למירוץ החדש, כך מעריכים בבית ההשקעות גיפט מקבוצת אילנות בטוחה. הפרשי הריבית הגבוהים לטובת השקל והתיקונים הטכניים האגרסיוויים מונעים, נכון להיום, מהציבור להצטרף, כך מעריכים בגיפט.

עוד מוסיפים בבית ההשקעות כי יש לקחת בחשבון שבמידה שהתקציב לא יאושר בכנסת ו/או תתבצע מתקפה אמריקאית על עיראק, צפוי להיות גל נוסף של ביקושים מצד הציבור, שעלול להוביל את השוק עד לרמת ההתנגדות הפסיכולוגית החשובה של 5 שקלים לדולר. בהיעדר התפתחויות חדשות צופים בגיפט תיקון בשבוע הבא לרמות שמתחת ל-4.8 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully