וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמול סהר: הורדת דירוג האשראי לבנקים - איתות להורדת הדירוג של המדינה

גולן פרידנפלד

22.9.2002 / 10:41

בבית ההשקעות סבורים כי הורדת הדירוג עשויה ליצור לחץ שלילי על מניות הבנקים מכיוון המשקיעים הזרים, וכן תביא לגידול בעלויות הגיוס של הבנקים

"הורדת דירוג האשראי לבנקים הגדולים מביאה מיידית לעלייה בעלויות הגיוס של הבנקים הישראליים בחו"ל וצפויה להשפיע גם על עלויות הגיוס של חברות נוספות המתבססות על מקורות מימון בחו"ל", כך סבורה אנליסטית הבנקים של בית ההשקעות גמול סהר, רונית חלימה.

להערכתה של חלימה, העלייה בעלויות הגיוס צפויה ליצור תגובת שרשרת במשק שתבוא לידי ביטוי בגלגול תוספת עלות הגיוס אל הלקוחות והחרפת מצוקת האשראי של עסקים - בעיקר אלו הזקוקים לאשראי במט"ח. לדבריה, הליך זה יביא לגידול בהוצאות המימון של החברות להן אשראי בנקאי ובעקבות כך לעליייה בהפרשות לחובות מסופקים בבנקים.

חלימה סבורה כי הורדת הדירוג אינה משפיעה רק על הבנקים בלבד והיא מהווה איתות שלילי גם עבור דירוג מדינת ישראל, שכן הנימוקים שהיוו בסיס להורדת הדירוג מעידים על הבעת חוסר אמון בתנאים המקרו-כלכליים במשק. עד כה דורגו הבנקים הגדולים באותה רמת סיכון של מדינת ישראל, ומאחר שהנימוקים להורדת הדירוג מתבססים ברובם על אי הוודאות בסביבה הכלכלית ניתן להקיש כי גם דירוג המדינה צפוי לרדת. עם זאת, סבורה חלימה כי אישור הקיצוץ בתקציב 2003 ועמידה ביעדי הגירעון ל-2002 עשויים להשהות את ההחלטה לגבי הורדת דירוגה של ישראל.

הורדת הדירוג על ידי S&P מביאה לסיווגם של הבנקים כבעלי רמת סיכון גבוהה יותר וכן מטילה מגבלה מבחינת הקריטריונים והיקף ההשקעה של גופים מוסדיים במניות השייכות לדירוג נמוך יותר. שילוב של שני הגורמים הללו עשוי ליצור לחץ שלילי על מניות הבנקים המוחזקות על ידי הזרים וכן על ההנפקה הצפויה של בנק לאומי .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully