וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 סיבות שבגללן צריך למכור עכשיו את כל המניות

7.4.2015 / 8:50

פרשן כלכלי במרקטוואץ' מצביע על הגורמים הבעייתיים בשוק שבגינם צריך להתרחק מהמניות

בניין הוול סטריט ז'ורנל. GettyImages
בניין הוול סטריט ז'ורנל/GettyImages

מייקל סינקר, פרשן באתר הכלכלי מרקטוואץ', טוען כי שוק המניות בארה"ב לא יצליח לשבור שיאים חדשים בעתיד הנראה לעין ומונה 6 גורמים שבגללם כל משקיע צריך לדעתו למכור את המניות שברשותו ולהצטייד במזומנים:

1. שוק העבודה נחלש

נתוני התעסוקה שפורסמו ביום שישי בוול סטריט הצביעו על יצירה של 126 אלף משרות בלבד בחודש מארס. אנליסטים ציפו לכ-250 אלף משרות. אם לא די בכך, נתוני התעסוקה של חודשים ינואר-פברואר עודכנו כלפי מטה. ייתכן שזהו סימן לכך שכלכלת ארה"ב נחלשת. נקודת האור היחידה כאן היא שהחולשה הזו מרחיקה את העלאת הריבית.

2. "כסף חם" מציף את השוק

בחודש פברואר הוזרמו 58 מיליארד דולר לקרנות סל מנייתיות בוול סטריט. "הקרנות האלה הן היקירות של עולם ההשקעות ויש בהן יותר מ-1.28 טריליון דולר. זה כסף חם שיכול להתפוגג מהר כשיבואו הירידות", טוען סינקר.

הוא טוען כי "אני יכול להסיק מהמספרים האלה שהמשקיעים בפאניקת קניות. כידוע, בכל שיא בשוק יש הרבה כסף טיפש בפנים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

3. השיא מאחורינו

סינקר סבור כי השיא שנרשם ב-20 במארס היה פסגה בשוק השורי הנוכחי. באותו יום, 2.5 מיליארד מניות החליפו ידיים בחצי השעה האחרונה של המסחר. באותה חצי נחלש הדאו ג'ונס מעלייה של 194 נקודות לעלייה של 168 נקודות בסוף יום המסחר.

"מה זה אומר לנו? זה אומר שהיו הרבה מוכרים באותו יום, אפילו יותר מאותם קונים שהיו בפאניקת קניות. מאז, מחזורי המסחר לא היו כאלה גבוהים. כלל מס' 1: אם המניות עולות והמחזורים עולים, זה שורי. כלל מס' 2: אם המחזורים עולים והמניות יורדות, זה דובי. אם כן, ה-20 במארס היה יום דובי, אפילו שהוא נסגר בעליות".

4. העליות קצרות טווח

סינקר מודאג מכך שבתקופה האחרונה אין המשכיות לעליות כלומר מדובר בגלים קצרים מאוד, שלעתים נמשכים רק יום אחד. כמו כן, מדד S&P 500 ( 2,080.62 +0.66% ) לא מתקרב אפילו לשיא של 2,108 נקודות.

5. חולשה במדד NYSE tick

מדד NYSE tick המפורסם עוקב אחר השינויים בכל עסקה (טיקים) ומודד כמה שינויים היו כלפי מעלה וכמה שינויים לחצו את המחירים מטה. מאז ה-20 במארס, בו נרשמו השיאים, מדד NYSE tick לא עבר את ה-1,000, וזה סימן דובי.

6. הסנטימנט בעייתי

מדד ה-VIX מראה שהמשקיעים לא צופים ירידות במניות, ואם יהיו ירידות - תהיה זו הזדמנות קנייה. "השוק מסוכן מזה חודשים אבל המשקיעים לא מוכרים, אלא להיפך. זה מה שקורה בד"כ לפני שינוי גדול בשוק - המשקיעים לא מאמינים שמשהו רע יקרה", כותב סינקר.

  • עוד באותו נושא:
  • מניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully