וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HSBC: כישלון באישור התקציב יהווה מכשול ביציבות הפיננסית בישראל

אמיר טייג

22.9.2002 / 11:19

"אי אישור התקציב ירע את יחס החוב תוצר של ישראל, יגביל יכולת הבנק המרכזי להוריד ריבית ויגרור מכירת שקלים", כך כותבים כלכלני בנק ההשקעות

"כישלון באישור התקציב המוצע של שנת 2003 יהווה מכשול משמעותי בפני יציבות פיננסית בישראל", כך אומרים כלכלני בנק ההשקעות הזר HSBC. "אי אישור התקציב ירע את יחס החוב תוצר של ישראל, יגביל את יכולת הבנק המרכזי להוריד ריבית ויגרור מכירת שקלים אשר תתאפיין בפאניקה של המשקיעים" כך כותבים כלכלני בנק ההשקעות.

למרות סכנת אי אישור התקציב המקוצץ, כותבים ב-HSBC כי חברות דירוג האשראי הזרות לוקחות בחשבון בשיקוליהן גורמים רבים המעידים על חוזקה של הכלכלה הישראלית. "למרות שחובה החיצוני קצר הטווח של ישראל מסתכם בכ-26 מיליארד דולר, נתון גבוה יחסית לתוצר, בנק ישראל מחזיק ביתרות מטבע של 24.5 מיליארד דולר. יחס זה מעיד על חוסנה של הכלכלה הישראלית" כותבים ב-HSBC.

עוד כותבים ב-HSBC כי סך החוב החיצוני של ישראל הוא כ-66 מיליארד דולר, מול 64 מיליארד דולר בנכסים זרים שיש לישראל בחו"ל. לפיכך הכלכלה חשופה ב-2 מיליארד דולר בלבד, חשיפה נמוכה יחסית. לסיכום כותבים כי חודש אוקטובר צפוי להיות חודש מעניין, נוכח חזרת הכנסת מפגרת הקיץ, והמשך דיונים בנושא התקציב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully