וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וורן באפט מחפש רכישות גדולות בבריטניה ובאירופה

דפנה מאור

22.9.2002 / 11:16

ברקשייר עשויה להרחיב את השקעותיה בחברות להפצת חשמל בבריטניה; באפט מקדם את עסקי מטוסי המנהלים בבריטניה



וורן באפט, המשקיע המנהל את חברת האחזקות ברקשייר התאוויי, מחפש הזדמנויות רכישה בבריטניה ובאירופה, כך אמר בראיון לעיתון הבריטי "סאנדיי טלגרף". ברקשייר ביצעה רכישות רבות בארה"ב בשנה החולפת על רקע נפילת השווקים, שהביאה את מחירי הנכסים בתחומים רבים לשפל.



באפט אמר כי נוכחותה של ברקשייר באירופה צנועה יותר, אולם הוא סבור כי יש חברות רבות שכדאי להשקיע בהן. הראיון ניתן במהלך ועידה בלונדון, שאורגנה על ידי חברת נטג'טס שבבעלות ברקשייר. נטג'טס היא החברה המובילה בעולם בתחום טיים-שרינג למטוסי מנהלים, בו פועלת ברקשייר מאז רכשה את אקזקיוטיב ג'טס ב-1998. בוועידה משתתפים כמה מאנשי העסקים המובילים בעולם, ובאפט השתתף בה כדי לקדם את עסקי המטוסים למנהלים גם באירופה.



ברקשייר השקיעה השנה כמה מיליארדי דולרים בחברות אנרגיה וטלקום, אם על ידי רכישת מניות ואג"ח, או על ידי רכישה ישירה של נכסים מוחשיים כמו צינורות הובלת גז. באפט אמר בסוף השבוע כי ברקשייר מחפשת נכסי אנרגיה גם בבריטניה, וכי החברה רואה את העולם כולו כמגרש לפעילותה. כיום מחזיקה ברקשייר ב-90% מחברת מידאמריקן אנרג'י, המפיצה חשמל עבור שתי חברות חשמל בריטיות, נורתן אלקטריק ויורקשייר אלקטריסיטי. לפי הערכות עשויה ברקשייר להתמודד על רכישת חברת חשמל בריטית בשם מידלנדס אלקטריסיטי.



באפט סירב להתייחס לשוקי המניות, ולא ציין אם בכוונתו לרכוש נכסי טלקום נוספים. המשקיע השמרני הפתיע את השוק כאשר רכש הקיץ אג"ח להמרה של חברת הטלקום הצעירה לוול 3 בשווי 100 מיליון דולר. במשך כל שנות הבועה נמנע באפט מלהשקיע את כספו וכספה של ברקשייר בחברות טכנולוגיה, בנימוק שאיננו מתמצא בתחום זה. הבחירה בלוול 3, הפועלת באחד התחומים המוכים ביותר של הטכנולוגיה - רשתות תקשורת אופטית - והיתה נתונה בקשיי מימון בדומה לרבות מתחרותיה, עוררה הפתעה וספקולציות רבות.



באפט יכול להסתמך על הצלחתו. לאחר שרווחי ברקשייר מפעילויות הביטוח הרבות שלה נפגעו קשות מהתקפות הטרור בשנת 2001, חזרה החברה למסלול הרווחיות. ברבעון השני רשמה רווח נקי של 1.045 מיליארד דולר, גידול של 35% לעומת התקופה המקבילה.



מניית ברקשייר התאוויי מסדרה A נסגרה ביום שישי במחיר 72,200 דולר. המניה לא פוצלה מעולם. במהלך חודש אוגוסט העלה מורגן סטנלי העלה את מחיר היעד של המניה ל-105,000 דולר, ממחיר יעד קודם של 90,000 דולר, בעקבות התוצאות הטובות ברבעון השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully