וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש העליון עיכב בחודשיים ביצוע גזר דינו של ישראל רוזנפלד שהורשע בהונאת מרכז ההשקעות

אמיר הלמר

22.9.2002 / 11:29

העיכוב - כדי שרוזנפלד יוכל להכין את ערעורו; רוזנפלד הורשע בקבלת 8 מיליון דולר במרמה; ביהמ"ש גזר עליו 4 שנות מאסר בפועל ו-4 מיליון שקל קנס



בית המשפט העליון עיכב ביצוע עונש המאסר שהוטל על ישראל רוזנפלד מירושלים, שהורשע ב-4 עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, בשתי פרשות מרמה כנגד מרכז ההשקעות עד לסוף חודש נובמבר השנה, וזאת כדי שיוכל להסדיר את העניינים הנוגעים להכנת ערעורו.



רוזנפלד הורשע לאחרונה ע"י ביהמ"ש המחוזי, שקבע כי בתחילת שנות ה-90 הגיש למרכז ההשקעות שתי בקשות לקבלת מעמד של מפעל מאושר, בשם חברת אימג'ינג טכנולוג'י אנד סיסטמס וחברת גאליום ארסנייד, שכללו מצגי שווא ומרמה ביחס לטכנולוגיה, למחירי הציוד הדרוש ולמימון. בעזרת שותפיו למרמה ובשיתוף פעולה עם גורמים בחו"ל, קיבל במרמה כ-8 מיליון דולר שהיו מיועדים לרכישת ציוד.



ביהמ"ש המחוזי קבע בהכרעת הדין כי ספקי הציוד והטכנולוגיה היו גורמים הקשורים עם הנאשם ששיתפו עימו פעולה והעבירו לידיו ולידי שותפיו את מרבית כספי השקעת המדינה. הציוד שהגיע לארץ והטכנולוגיה לא היו מתאימים ושתי החברות קרסו תוך זמן קצר.



ביהמ"ש גזר על רוזנפלד 4 שנות מאסר בפועל, שנת מאסר על תנאי ו-4 מיליון שקל קנס. רוזנפלד ביקש לעכב את ביצוע גזר הדין עד שיסתיים הדיון בערעורו. שופט ביהמ"ש העליון, אשר גרוניס, קבע כי ראוי לדחות הבקשה לעיכוב ביצוע גזר הדין עד סיומו של הערעור והורה על עיכובו לתקופה קצובה בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully