וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוגשו תביעות ייצוגיות נגד פלאפון וסלקום בסך כ-36 מיליון שקל

אמיר הלמר

22.9.2002 / 13:18

בתביעה נטען כי חברות הסלולר מחייבות לקוחותיהן עבור כל דקת שיחה לבזק בשעות השיא בתשלום גבוה מהמותר

שתי תביעות ייצוגיות הוגשו היום לביהמ"ש המחוזי בתל אביב האחת כנגד חברת סלקום והשנייה כנגד פלאפון. עילת התביעה כנגד שתי חברות הסלולר היא זהה - גביית יתר מהמנויים שלהן עבור התקשרות למנויי חברת בזק בשעות השיא. התביעה כנגד סלקום מוערכת בכ-15.3 מיליון שקל בעוד התביעה כנגד פלאפון מוערכת בכ-21.1 מיליון שקל.

התובעים, לב מיכאל וסיני דוד, באמצעות עוה"ד רוי בר קהן ורפי לב טוענים כי כאשר מנוי של אחת מהנתבעות מתקשר ממכשיר הטלפון הנייד שלו למספר של בזק, הוא מחויב בנוסף לתשלום אותו הוא משלם לחברת הסלולר, בתשלום לבזק, עבור השימוש בשירות הקישור שהיא מעניקה. בתביעות נטען כי גביית סכום זה נעשית בפועל על ידי חברת הסלולר, והיא אמורה היתה להעביר אותו במלואו לבזק.

אלא שהתובעים טוענים כי בעוד שבהתאם לתקנות הבזק, הסכום המקסימלי שיכולות חברות הסלולר לגבות עבור דקת שיחה שנערכת ממכשיר טלפון סלולרי של מנוי שלה בשעות השיא, לטלפון של מנוי בזק, הינו סך של חמש וחצי אגורות (0.055 שקלים), הרי בפועל גובה המשיבה ממנוייה סך של שש נקודה שלוש אגורות (0.063 שקלים). כלומר, הנתבעות מחייבות את לקוחותיהן עבור כל דקת שיחה לבזק בשעות השיא בתשלום גבוה מהמותר ב-0.8 אגורות לדקה.

יתירה מכך, נטען בתביעות כי את התשלום העודף, אין הנתבעות מעבירות לבזק אלא מכניסות אותו לכיסן שכן לבזק משלמות חברות הסלולר לפי הוראות הדין - 0.055 ש"ח עבור כל דקת שיחה. התובעים טוענים כי גביית היתר החלה כבר בשנת 2001 ומבקשים מביהמ"ש להכיר בתביעות כייצוגיות בשם כל לקוחות הנתבעות שהתקשרו החל מראשית שנת 2001 ואילך ממכשיר הטלפון הנייד שלהם למנויים של בזק בשעות השיא. (א 2156/02 2157/02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully