וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה לא אישרה פרסומת הרומזת כי תנובה מטעה את לקוחותיה

ענת ביין

22.9.2002 / 13:18

את התשדיר הפיקה חברת סיימן, הטוענת כי הקמפיין של תנובה לחמאה מטעה את הציבור היות ולא מדובר בחמאה טהורה

חברת סיימן מאיימת לפנות לבג"צ אם לא יאושר לשידור סרטון הפרסומת שלה למותג החמאה הצרפתית אלוויר, בו מבקשת הרשות השנייה שיובצעו תיקונים. הקמפיין, באמצעות משרד הפרסום ג. יפית, הופק בתגובה לקמפיין הפרסום שהעלתה לאחרונה חברת תנובה למוצר "חמאת תנובה" שהושק לאחרונה.

בסיימן ביקשו מהרשות השנייה לפסול את הקמפיין של תנובה בטענה כי הוא מטעה את הציבור, מאחר שלא מדובר בחמאה טהורה אלא במוצר הכולל גם שמן חמניות. עובדה זאת הופיעה בתשדיר בכיתובית בלבד.

ברשות השנייה בדקו את הטענה, ולאחר שנעזרו במשרד הבריאות הגיעו למסקנה כי יש מקום לדרוש מתנובה לתקן את התשדיר ולהדגיש את העובדה כי לא מדובר בחמאה טהורה גם במלל, ולא רק בכתב. ביום בו אמור היה להיות מוגש הסרטון המתוקן הודיעה תנובה כי הקמפיין הסתיים והסרטון ירד מהמסכים.

במקביל, הגישה חברת סיימן לאישור הרשות סרטון משלה הכולל את המשפט "יש אלוויר - חמאה צרפתית רכה אמיתית - ויש ממרח חמאה שאינו חמאה... אז שלא ימרחו אותך!". הרשות השנייה ביקשה מסיימן לעדן את התשדיר כתנאי לשידורו. לדברי נחמה לאור, דוברת הרשות השנייה, "ביקשנו לדאוג לכך שהמצב העובדתי, כלומר שהמוצר של תנובה מכיל גם חמאה, יבוא לידי ביטוי בתשדיר, ולכן ביקשנו תיקונים שלא בוצעו עד עתה".

מסיימן נמסר כי בשלב זה אין כוונה לתקן את התשדיר, והודגש כי כל עיכוב בשידורו גורם לחברה נזקים כספיים ניכרים. עוד נמסר כי במידה שתביעת החברה לא תיענה היא תגיש תביעה משפטית נגד הרשות השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully