וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: התחזקות הדולר מפילה הבורסה ושוק האג"ח; המעו"ף מאבד 1.9%

אילן מוסנאים

22.9.2002 / 15:12

מחזור המסחר נמוך - 70 מיליון שקל; ירידות של יותר מ-1.5% במניות הבנקים הגדולים וקבוצת אי.די.בי; התשואה בשחרים הארוכים מעל ל-11%;



הבורסה של תל אביב ממשיכה את המומנטום השלילי מסוף השבוע שעבר ונסחרת כעת בירידות שערים של כ-1.7% במדדים המובילים. הירידות נרשמות עקב ההסלמה במצב הבטחוני בארץ והמגמה השלילית בסוף השבוע בוול סטריט. בסיכום המסחר בסוף השבוע בוול סטריט (בימים חמישי ושישי) נרשמו במדדים המובילים ירידות שערים חדות, כאשר הנאסד"ק איבד כ-2.5% והדאו ג'ונס ירד בכ-2.3%.



מדד המעו"ף רושם כעת ירידה של 1.9% לרמה של 354.46 נקודות ומדד תל אביב 100 יורד ב-1.6% לרמה של 345.78 נקודות. התל-טק 15 יורד ב-2.4%. מחזור המסחר נמוך ומסתכם בכ-70 מיליון שקל - מה שמעיד על חוסר העניין של המשקיעים במניות בשוק המקומי.



עקב חול המועד, ייסגר היום המסחר בשעה 14:45.



רועי לאופר מדסק המוסדיים של נשואה זנקס, מציין כי הירידות בבורסה נרשמות עקב התחזקות הדולר, שבשעה זו נסחר במסגרת האופציות על השקל-דולר ברמות של 4.822 שקלים. לאופר אומר כי הדולר מוריד את השוק הסולידי וזה מקרין באופן שלילי גם על המסחר במניות. לאופר מציין כי "השוק לא נראה טוב. הפעילים מנסים לצמצם אחזקות, ואיפה שניתן למכור הם מבצעים את המכירות, גם במחיר הפלת המניה".



ואכן, איגרות החוב השקליות ממשיכות את המומנטום השלילי מאז הפחתת הדירוג לבנקים ביום רביעי, וכעת נסחרות בירידות שערים חדות. השחר מסדרה 2671, שתיפדה בעוד כ-6.5 שנים, נסחרת כעת בירידה של 1.3% והתשואה עליה עולה לרמה של 11.09%. השחר לטווח של כ-8.5 שנים, מסדרה 2680, רושמת כעת ירידה של 1.6% והתשואה עליה עולה לרמה של 11.1%. הגלילים צמודי המדד נסחרים במגמה מעורבת תוך נטייה לירידות שערים, המק"מים נסחרים במגמה מעורבת, ואילו הגלבועים, צמודי הדולר, נסחרים בעלייה של 0.6% בממוצע.



מניות הבנקים הגדולים ממשיכות במומנטום השלילי בו החלו ביום רביעי האחרון, עם הורדת דירוג האשראי ע"י חברת S&P. מניית בנק הפועלים יורדת ב-2.3%, מניית בנק לאומי יורדת ב-1.6% ומניית בנק דיסקונט יורדת ב-2.6%. ביום שישי והבוקר פורסם כי גם חברות הדירוג פיץ' ומודי'ס עשויות להפחית את הדירוג לבנקים המקומיים.



מניית דסק"ש יורדת ב-2.6%. החברה הודיעה הבוקר כי השלימה את מכירת אחזקותיה בחברת אלבר שירותי מימונית לאיש העסקים אלי אלעזרא. אלעזרא ישלם לדסק"ש 268.5 מיליון שקל תמורת חברת הליסינג הגדולה בישראל.



ירידות חדות נרשמות גם ביתר מניות קבוצת אי.די.בי, כאשר מניות אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פיתוח נסחרות בירידות של 1.7% ו-2.5%, בהתאמה, ומניית כלל תעשיות יורדת ב-2.5%.



מניית טבע , שסיימה את המסחר בארה"ב עם פער ארביטראז' חיובי של 0.6%, רושמת עלייה של 0.2%. המניה מרכזת את המחזור הגבוה בבורסה - 16 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully