וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וירג'ין שוקלת להגיש הצעת רכש של 100 מ' ד' למפעילת הסלולר הפינית טליה מובייל

דפנה מאור

22.9.2002 / 14:38

חברת הטלקום השוודית טליה מחויבת למכור את זרוע הסלולר הפינית כתנאי למיזוגה עם סונרה



וירג'ין, חברת האחזקות של סר ריצ'רד ברנסון, שוקלת להציע 100 מיליון דולר כדי לרכוש את מפעילת הסלולר הפינית טליה (Telia) מובייל, כך דיווח "אינדיפנדנט". וירג'ין מובייל, חברת הסלולר של וירג'ין, תגיש את הצעת הרכש, לאחר שטליה הזמינה אותה לעשות כן.



טליה מובייל, המשרתת 235 אלף לקוחות, היא זרוע הסלולר הפינית של טליה, חברת הטלקום השוודית. טליה נדרשת על ידי הרגולטורים באירופה למכור את טליה מובייל כתנאי למיזוגה עם סונרה הפינית. החברה קיבלה את אישור הנציבות האירופית לרכוש את סונרה תמורת 7.4 מיליארד דולר בכפוף למכירת טליה מובייל וחטיבת הטלוויזיה בכבלים בשוודיה.



וירג'ין מובייל, חברה שנוסדה לפני שלוש שנים, משרתת כ-2 מיליון לקוחות בבריטניה, ארה"ב ואוסטרליה. היא אינה מחזיקה בתשתיות טלקום, אלא מספקת שירותים על גבי תשתיות שהיא חוכרת מחברות אחרות, ובכך נחשבת למפעילה וירטואלית. השנה עברה וירג'ין מובייל לרווחיות לראשונה בתולדותיה, עם רווח של 5.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה, על בסיס EBITDA.



ייתכן כי וירג'ין תבחר להגיש את ההצעה במשותף עם עוד רוכשת, האצ'יסון וומפואה מהונג קונג או חברות טלקום פיניות אחרות. יתרונה של וירג'ין על פני מתחרות אחרות הוא שלא השקיעה סכומים גדולים ברשיונות 3G, כמו למשל מובילקום הגרמנית, שנמצאת על סף התמוטטות ושוקלת להחזיר את הרישיון שקנתה מממשלת גרמניה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully