וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרק זכתה במקום הראשון בסקר איכות הדו"חות הרבעוניים של חברות תרופות

סוכנויות הידיעות

22.9.2002 / 15:15

חברות שקיבלו ציון נמוך בסקר, שתומצת ע"י "בארונ'ס", הן בעלות סיכוי גבוה יותר להחטיא את התחזיות; אלי לילי ו-J&J קיבלו ציון גבוה; פייזר קיבלה ציון נמוך



בסקר שבדק את איכות הדו"חות הרבעוניים בקרב חברות תרופות זכתה מרק (סימול MRK) במקום הראשון, כך דיווח ה"בארונ'ס", שסיכם את תוצאות הסקר שערכה חברת ריימונד ג'יימס אנד אסושיאייטס. החברה, שערכה את הסקר על רקע האווירה הספקנית בנוגע לתקינות הדו"חות, טוענת כי חברות שקיבלו ציון נמוך הן בעלות סיכוי גבוה יותר להחטיא את התחזיות.



הדו"חות הרבעוניים של החברות דורגו על פי הקריטריונים הבאים: עלייה במספר החייבים (לקוחות ואחרים); מכירות שנרשמו במאזן אך טרם התקבלו, שיעורי מס נמוכים באופן זמני, מספר פריטים חד פעמיים (הכנסות והוצאות) והיקף הפריטים החד פעמיים.



חברות קיבלו ניקוד על צמצום ההוצאות הקשורות בפיצויי פרישה, על הכללת תשלומי ריבית במאזן, על הרחבת מו"פ בקצב מהיר ביחס להכנסות והרחבת תזרים המזומנים בהתאם לרווח. ניקוד הורד לחברות על רכישות גדולות שבוצעו במהלך השנתיים וחצי האחרונות.



הציון הממוצע שקיבלו חברות התרופות שהשתתפו בסקר היה 65 מתוך 100. מרק זכתה בציון 80, הודות למספר קטן יחסית של פריטים חד פעמיים בדו"ח. נקודות לרעתה נרשמו בשל ירידה בשולי הרווח ובעיות בסעיף ההוצאות על מחקר ופיתוח. את הציון הנמוך ביותר - 40 - קיבלה Wyeth (סימול WYE).



החברות שקיבלו ציונים גבוהים יחסית היו אלי לילי (סימול LLY), ג'ונסון אנד ג'ונסון (סימול JNJ), בריסטול-מאיירס סקוויב (סימול BMY) ושרינג פלו (סימול SGP). אבוט לאבס (סימול ABT), פייזר (סימול PFE) ופרמסיה (סימול PHA) קיבלו ציונים נמוכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully