וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שכלל ביטלה ההשקעה בנקסוס: קרן הון סיכון תשקיע בנקסוס 8 מ' ד' לפי שווי של 3 מ' ד' לפני הכסף

גתית פנקס

22.9.2002 / 16:38

נקסוס אינה מסגירה זהות קרן הון הסיכון; שווי השוק של נקסוס בבולטין בורד הוא 3.4 מ' ד'; מתוך סכום ההשקעה, מיליון דולר מקורם בהלוואת גישור לנקסוס מבעלי מניותיה הקיימים



לאחר שבסוף יולי ביטלה כלל תעשיות את החלטתה להשקיע 3.5-5 מיליון דולר בחברת נקסוס הישראלית, זוכה כעת החברה להזרמת הון של 8 מיליון דולר. נקסוס דיווחה היום כי היא חתמה על הסכם עם "קרן הון סיכון מובילה" שתשקיעה בחברה סכום זה לפי שווי של 3 מיליון דולר לפני הכסף. שווי השוק של החברה בבורסת הבולטין בורד (OTC) הוא 3.4 מיליון דולר.



יצוין, כי נקסוס לא הסגירה את זהות הקרן בשלב זה. כדי לאפשר את המשך פעילותה של נקסוס עד להזרמת הכספים המיוחלת, מספר בעלי מניות של החברה כולל הקרן שנכנסת כעת להשקעה, העניקו לנקסוס הלוואת גישור בגובה של מיליון דולר מתוך 8 מיליון הדולר לתקופה של שנה. ההלוואה תישא ריבית של ליבור+2%, והיא תומר למניותיה של החברה בסיבוב הגיוס הבא, בדיסקאונט של 50% על מחיר המניה בסיבוב.



לפי תנאי ההסכם עם הקרן להלוואת 8 מיליון הדולרים, המשקיעים החדשים יקבלו כתבי אופציה אותם יוכלו להמיר בתוך 30 חודשים, כך שיוכלו בתקופת הזמן הזו לרכוש 70% מהון מניות החברה. נקסוס מעריכה כי בתוך 60 יום היא תחתום על הסכם סופי ותבצע סגירה לעסקה, לאחר שתסתיים בדיקת הנאותות של המשקיעים החדשים. נכון לעכשיו, דירקטוריון נקסוס אישר את המהלך והחברה מתכוונת להביאו לאישור בעלי מניותיה באסיפה שתכנס לשם כך.



על ההחלטה שלא להגדיל את ההחזקה במניות נקסוס אמר לא מכבר מאיר שני, מנכ"ל כלל תעשיות , כי "אחרי בדיקה מעמיקה יותר הגענו למסקנה שהסיכון יותר גבוה ממה שחשבנו תחילה, ולכן חזרנו בנו. יש היום קבוצות אחרות שבוחנות השקעה בנקסוס. מי שישקיע שם יוכל לנצל את תנאי השוק הנוכחיים". כלל מחזיקה בכ-10% ממניות נקסוס ויש להניח כי היא לקחה חלק בהלוואת הגישור.



נקסוס פועלת באמצעות שתי חטיבות עיקריות: חטיבת Automatic Vehicle Location המפתחת מערכות תקשורת אלחוטית דו כיוונית אוטומטיות לאיתור כלי רכב ויישומי אבטחה אחרים, וחטיבת נקסוס דאטה הפועלת בתחום קריאת מונים אוטומטית (כגון מים, חשמל וגז).



לאחר ביטול ההשקעה המתוכננת של כלל, נקלעה נקסוס לבעיה חדשה: נקסוס התחייבה לרכוש מאיי.אם.אס אלקטרוניקה הישראלית מוצרים בשווי של כ-160 מיליון שקל בשלב הראשון (הסכם המתפרס של פני שלוש שנים), כאשר נקבעו סכומי רכישה מינימלית לכל אחת משלוש שנות התקופה הראשונות. בהודעת איי.אם.אס לבורסה התל אביבית הסתבר כי נתגלעו חילוקי דעות בין נקסוס דאטה (חברה בת של נקסוס) ובין לקוח שלה - IMServ עמו התקשרה במסגרת החוזה הגדול ביותר בתולדותיה שאמור היה לייצר עבורה הכנסות של יותר מ-50 מיליון דולר ב-3 השנים הקרובות. נקסוס אמורה במסגרת החוזה ובסיוע IMServ לספק מערכות טלמטריה (קריאת מונים מרחוק) עבור חברת הגז והחשמל של אטלנטה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully