וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאואר תרכוש ממוטורולה ידע בתחום ייצור שבבים בטכנולוגיית 0.13 מיקרון ליישום ב-Fab 2

אמיר טייג

22.9.2002 / 16:51

להערכת טאואר, השלמת העברת הטכנולוגיה צפויה בסוף 2003; בכוונת טאואר לעשות שימוש בטכנולוגיה של מוטורולה בין השאר בייצור ה-microFLASH



טאואר סמיקונדקטורס מדווחת היום כי הגיע להסכם עם חברת מוטורולה העולמית, לפיו החברה מיקנעם תרכוש רשיון שימוש בידע בתחום ייצור שבבים בטכנולוגיה מתקדמת של 0.13 מיקרון.



עד כה היה לטאואר טכנולוגיה של ייצור ב-0.18 מיקרון בלבד, אותה רכשה מחברת טושיבה היפאנית, אשר מהווה גם משקיע אסטרטגי בחברה. להערכת מנהלי טאואר, השלמת העברת הטכנולוגיה צפויה ברבעון הרביעי של 2003.



"באמצעות ההסכם מתקדמת טאואר לדור הבא של הטכנולוגיה ב-Fab 2", ציין ד"ר יואב ניסן-כהן, מנכ"ל משותף בטאואר. "כעת יש לנו גישה לטכנולוגיית 0.13 מיקרון מהמובילות בתעשייה ונוכל להאיץ את תמיכתנו בלקוחות הקיימים והעתידיים, ולהרחיב את יחסינו ארוכי השנים ורבי התועלת עם מוטורולה, כשותפה וכלקוחה".



שוק המוליכים למחצה העולמי מאופיין בהתקדמות טכנולוגית קצובה בה טכנולוגיית הייצור משתכללת בצורה בה ניתן לדחוס יותר טרנזיסטורים על יחידת שטח של סיליקון. ירידה בגיאומטריית הייצור היא הכרחית על מנת לעמוד בתחרות העולמית. טאואר צפויה להתחיל בייצור בשנה הקרובה בגיאומטריה של 0.18 מיקרון, כאשר כיום הגיאומטריה החדישה ביותר היא 0.13 מיקרון. ברבעון הרביעי של 2003 הגאומטריה החדישה ביותר צפויה להיות 0.1 מקרון, ולפיכך טאואר נשארת במידה מסוימת מאחורי חזית הטכנולוגיה.



יש לציין כי מוטורולה היא באופן מסורתי אחד משני לקוחותיה הגדולים של טאואר במתקן הייצור המיושן שלה, Fab 1, ולשתי החברות שיתוף פעולה טכנולוגי רב שנים. היחסים בין טאואר ומוטורולה החלו עוד בשנת 1994, וב-1998 העבירה מוטורולה ל-Fab 1 של טאואר את טכנולוגיית 0.6 המיקרון שלה בתהליכים אנלוגיים ומעורבי אותות. העברת הטכנולוגיה בזמנו הסתיימה בזמן שיא ובתוצאות מצוינות. כמו כן מוטורולה העניקה לטאואר את פרס ספק הזהב של השנה בשנים 2001 ו-2000 ואת פרס מפעל הייצור של השנה בשנת 1999.



בכוונת טאואר לעשות שימוש בטכנולוגיה שתועבר ממוטורולה בתהליכי הייצור של מוליכים למחצה אנלוגיים, דיגיטליים ומעורבי אותות, כמו גם בטכנולוגיות הייחודיות שלה, ה-microFLASH וה- CMOS Image Sensor. השלמתה של העברת הטכנולוגיה מתוכננת לרבעון הרביעי של שנת 2003. על מנת לאפשר ללקוחותיה של טאואר להתחיל בייצור אבות טיפוס מוקדם יותר, הוסכם כי מוטורולה תעניק ללקוחותיה של טאואר שירותי ייצור כבר ברבעון הראשון של 2003.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully