וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבע הטעויות שאתם עושים בראיונות עבודה

שירות התעסוקה

12.4.2015 / 9:03

כל מי שהתראיין בחייו למספר מקומות עבודה פיתח הרגלים ושיטות אותן הוא חושב למוצלחות, אבל לא תמיד הן אכן כדאיות. הנה ארבע טעויות נפוצות של מתראיינים

אייטם אולפן שפת גוף. מערכת וואלה!
אייטם אולפן שפת גוף/מערכת וואלה!

השיטות שמופיעות כאן בהמשך הן פועל יוצא מראיונות על גבי ראיונות שיש לצלוח בדרך למשרה המיוחלת. אלה שיטות שעם הזמן חלק מהמועמדים מפתחים לעצמם במטרה לעבור את הראיון בהצלחה ומתוך ההנחה שהטריקים האלה יעשו עבורם את העבודה ויצרו רושם טוב על המראיין.

לבלוג שירות התעסוקה

אבל, לצערנו אין בחיים קיצורי דרך וגם לא שום שיטת פלא או נוסחת קסם. למעשה, אם תנסו להפעיל את השיטות האלה על מראיינים מנוסים, תשיגו בדיוק את התוצאה ההפוכה מהסיבה הפשוטה שהן שקופות מידי.

אז איזה שיטות לא כדאי לנסות בראיונות עבודה, גם לא למתראיינים המנוסים? הנה 4 כאלה:

חיטוט ואיסוף מידע כבדרך אגב: נניח שאתם מגיעים לראיון עבודה לתפקיד שאתם לא משתגעים עליו. יכול להיות שזו פשרה מבחינתכם ושפשוט אין לכם הצעה טובה יותר כרגע. אז מה אתם עושים? מנסים לברר אופציות מילוט: "אני לא אמור לעבוד מול לקוחות בתפקיד הזה, נכון?", "תוך כמה זמן אפשר להתקדם מהתפקיד הזה לתפקיד ניהולי?", "מה הסיכויים לעבור בהמשך לחטיבה המקבילה בחיפה?", "אני לא חושב שתיוקים זה חלק מתפקיד כזה, יש אפשרות שזה יעבור למישהו אחר? אולי לפקידת הקבלה?!", "כמה אחוזים בתפקיד הזה כוללים מכירות מול קהל?"... כל השאלות האלו ברורות כשמש באמצע היום. הרי בינינו, אתם לא סתם שואלים את השאלות האלה מתוך עניין כללי, אתם שואלים כי אתם בעצמכם מפקפקים בכך שהתפקיד הזה הוא מה שאתם מחפשים. דעו לכם שמראיין מנוסה יזהה את הפקפוק הזה ואת חוסר ההתאמה, כך שאל תתפלאו אם לאחר הראיון תקבלו תשובה שלילית.

ציון קשרים: הגעתם לראיון דרך קשרים? אולי דרך מנהל בכיר בחברה? נראה לכם שכדאי מאוד שהמראיין שלכם ידע את זה? אם עניתם "כן" ברור שתנסו במהלך הראיון להעלות כבדרך אגב את הקשרים שיש לכם בקרב הדרג הניהולי של הארגון. העניין הוא שברוב המקרים לניסיון כזה יש השפעה בדיוק הפוכה. במקום להרשים את המראיין זה נראה שקוף ולפעמים אפילו פתטי. ולכו תדעו, אולי השם הזה שכרגע ציינתם הוא קולגה שהמראיין שלכם דווקא לא ממש מעריך...?

חוסר הכנה: לזה קוראים "הפוך על הפוך"- אתם רוצים להראות בקיאות, אך מניחים הנחות ושואלים שאלות המבוססות על טעויות, למשל: "אני מניח ש...(הנחה שאיננה נכונה ושמראה שלא באמת התכוננתם כמו שצריך לראיון הזה ושגם לא קראתם על החברה), מה שאומר שהתפקיד הזה לא כולל בכלל עבודה מול לקוחות בארה"ב (הנחה שאיננה נכונה, כי באתר החברה כתוב בבירור שלחברה יש סניף בארה"ב), האם מתוכננת פעילות גם בפלח השוק הזה? זכרו! חשוב להגיע מוכנים לראיונות עבודה ואם לא היה לכם זמן, אז לפחות הימנעו מלהניח הנחות ואל תנסו להיראות מעודכנים יותר מכפי שאתם באמת.

שימוש מוגזם במילות מפתח ובז'רגון מקצועי: ברור שבכל ענף יש ז'רגון מקובל, בכל תחום ותפקיד יש אוצר מילים אותנטי המאפיין אותו. אבל, כמו בכל דבר גם כאן חשוב המינון. אתם אולי רוצים להראות שאתם מעודכנים ובעניינים מבחינה מקצועית וזה לגיטימי וגם בסדר גמור, רק אל תגזימו! אחרת כשתצאו מהראיון המראיין יחשוב לעצמו שאתם מנופחים ומלאים בעצמכם, כאלה המנסים בכוח לעשות רושם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully