וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מזנק ב-1.7% ל-4.01 שקלים, האירו יציב

הלל קורן

13.4.2015 / 8:55

בסוף השבוע זינק הדולר מול האירו עד לרמה של 1.06 ד' לאירו - וכעת מגיב לכך השוק הישראלי. FXCM ישראל: עלייה מעל 4 שקלים עשויה לעודד שוב את הספקולנטים לדחוף את הצמד לעבר שיאים חדשים

אילוסטרציה. רויטרס
אילוסטרציה/רויטרס

הצמד דולר-שקל מדביק היום (ב') את המגמה מסוף השבוע, כשהמטבע האמריקאי מזנק ב-1.7% ל-4.01 שקלים. האירו נסחר ביציבות סביב 4.234 שקלים. הסיבה המרכזית למגמה מול השקל: זינוק של הדולר בסוף השבוע האחרון עד לרמה של 1.06 ד' לאירו.

בישראל לא התקיים מסחר במט"ח בימי חמישי-שישי, עקב חג פסח שני, ולכן השוק המקומי מגיב היום להתפתחויות בחו"ל.

לכך יש להוסיף את המשך התחזקות הדולר בעולם היום; מול האירו הוא נסחר עדיין סביב 1.06 ד' לאירו, אך מול הין היפני הוא מתחזק ב-0.3% ל-120.5 ין ומול הליש"ט הוא מטפס ב-0.2%.

יניב שיניקמן, מנהל השקעות בבית ההשקעות אלומות, מציין כי "הדולר מתחזק הבוקר בשיעור חד כנגד השקל לאחר מספר ימים שבהם לא נקבע השער היציג, וזאת על רקע ההתחזקות של הדולר כנגד האירו בעולם בימים האחרונים. בעקבות דוח התעסוקה החלש שפורסם בשבוע שעבר בארה"ב, השוק מבין כי העלאת הריבית אינה קרובה כפי שציפו לפני פרסום נתון זה, דבר שעשוי לתמוך בהמשך התחזקות הדולר בעולם. אנחנו מעריכים כי השוק בשל להמשך תהליך המיזוגים והרכישות של חברות גדולות, כפי שקרה בעסקאות הענק של פריגו - מיילן ושל BT , מה שעשוי ליצר המשך עליות של המניות עקב יצירת ערך לחברות הממוזגות".

"עם פרסום עסקת פריגו עלתה הסברה כי היא תכביד על הדולר ותחזק את השקל, אולם מדובר בחברה דואלית שעיקר המסחר בה מתבצע בוול סטריט. כלל לא בטוח שעסקת פריגו תשפיע באופן משמעותי על שוק המט"ח המקומי, בהנחה שהעסקה תיסגר. עם כל הכבוד לעסקת פריגו, מה שיקבע את הטון זה מה שקורה בשוק המט"ח העולמי וההערכות לגבי הריבית. בינתיים הכסף הוא זול והחברות מלאות במזומנים, ואנו מעריכים שזהו גורם מרכזי שיתמוך בהמשך המומנטום החיובי בשוק".

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל שוב מאתגר את הגבול העליון של הטווח ב-4 שקלים. המומנטום של הצמד נובע בעיקר מהמומנטום של הדולר בעולם, שסוגר כבר שבועיים של עלייה וזאת לאחר תקופה של תיקון. עלייה מעל 4 שקלים עשויה לעודד שוב את הספקולנטים לדחוף את הצמד לעבר שיאים חדשים כאשר רמת ההתנגדות הראשונה תהיה ב-4.02 שקלים.

"ואולם, בצל הכישלונות הקודמים בפריצת הטווח, הן כלפי מטה והן כלפי מעלה, עדיין לא ברור אם השוק בשל לפריצה משמעותית. למרות הנתונים הכלכליים הפושרים ורטוריקה מעורפלת וסותרת מצד הפד, בשוק עדיין מעריכים כי הבנק הפדרלי יבצע העלאת ריבית ראשונה עוד השנה, וזאת בשעה שהבנקים המרכזיים המובילים האחרים בעולם, ובכלל זה גם בנק ישראל, נוקטים מדיניות מרחיבה".

  • עוד באותו נושא:
  • שער הדולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully