וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריירה בעיצוב? כבר לא רק חלום רחוק

שני פופליקר, בשיתוף אוניברסיטת תל-אביב

13.4.2015 / 14:40

מי שצלח את מבחני הפקולטה לרפואה, מי שצעד במסלול ההנדסה ומי שהלך על לימודי משפטים בוודאי לא מכיר את זה, אבל מי שבחר בלימודי עיצוב, כנראה פגש לא פעם בפרצופים מודאגים השואלים: "כן... אבל מה עושים עם זה אחר כך?" תכנית עיצוב חדשה, היא התשובה למודאגים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוניברסיטת תל-אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

יש ציבור שלם של אנשים כאלה, אלה שהיו פשוט מעולים בעבודות דבק וחול בגן, אלה שהייתה להם סיבה טובה לסרב להברזה כיתתית משיעורי מלאכה, ואלה שהצטיינו במגמת אמנות. ציבור שלם של אנשים שהיצירתיות תמיד הובילה אותם, אבל היום, כשהם עומדים בפני בחירת מסלול ללימודים אקדמיים, הם מוצאים את עצמם חוששים מהמסלולים האמנותיים ונכנעים למשפטים כמו- "עם מכחולים לא הולכים למכולת", "לך תמצא עבודה בתחום הזה" ו- "אמנות זה לנפש, אבל מה עם קריירה?"

מה תעשה עם התואר הזה?! רק תבחר...

עם השנים, קמו ברחבי הארץ פקולטות ומסלולים למקצועות העיצוב השונים. רובם השקיעו בחיזוק התדמית האמנותית, ובנו מסלולי לימוד שלמים המפתחים חשיבה יצירתית, טאצ' עיצובי וניצוץ אומנותי. אבל מה עם התכל'ס? אנחנו שואלים...

במטרה לאפשר את השילוב המיוחל בין אומנות לפרקטיקה, קמה השנה תכנית חדשה באוניברסיטת תל-אביב - התכנית ללימודי עיצוב במה, קולנוע וטלוויזיה, או במילים פשוטות- לימודי עיצוב תפאורה לתיאטראות, אופרה ומחול, עיצוב תלבושות ותאורה ועיצוב סטים לקולנוע, לטלוויזיה, לפרסומות ועוד. מדובר בתכנית המהווה מסלול מזורז לתואר שני והיא נמשכת 4 שנים.

"לעיצוב יש חלק בכל מקום בחיים שלנו" אומר עידו דולב, ממעצבי תפאורת המסך הבולטים בישראל, וממורי התכנית החדשה, "אנחנו רק צריכים לדעת לקרוא אותו, להבין אותו ולהשתמש בו".

שער לעולם הגדול

ניצוץ אומנותי? ברור שצריך, אבל אוניברסיטת תל-אביב בוחרת לשים דגש על רמת הלימודים, מתוך כוונה להכין את הסטודנטים "לעולם האמיתי" בארץ ובחו"ל. "אנו מלמדים את מקצועות העיצוב ברמה הגבוהה ביותר, לא רק בקנה מידה ארצי, אלא גם עולמי", מספרת פרופ' מרים גורצקי, ממעצבי התפאורה הוותיקים בארץ, המביאה איתה לתכנית ניסיון בינלאומי בעיצוב ובהנחיה חינוכית. "התכנית בנויה כך שבסופה, יוכלו בוגרינו לעבוד בעיצוב תפאורה בכל הפקה בכל סדר גודל בארץ ובעולם, כשארגז הכלים שקיבלו, מאפשר להם לפתח קריירות גם בתחומי עיצוב רבים אחרים". ארגז הכלים הזה נבנה במהלך ארבע שנים מאתגרות שבסופן מוענקים תואר ראשון ושני בעיצוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מאחורי הקלעים

צוות המנחים של התכנית מורכב מאנשי מקצוע מובילים בתחומם, העוסקים בעיצובי תפאורה שונים ביומיום, ביניהם עידו דולב, במבי פרידמן ופרופ' מרים גורצקי, שמות גדולים שהתגייסו לחנך את דור המעצבים החדש, לתת להם קצת מההיסטוריה, קצת מהתיאוריה ולהבטיח להם שילוב מפתיע בין אחוז לא מבוטל של שעות מעשיות בהקמת תפאורות והתנסויות בשטח, עם לימודי רקע עיוניים ברמה הגבוהה ביותר שיוכלו לבקש.

בסופו של עניין, העידן שאנחנו חיים בו הוא עידן בו הכל קורה עכשיו, אבל מכוון לאחר כך. אולי זה מה שמביא את מרימי הגבות המודאגים ופוערי העיניים בחשש להציף בפנינו תהיות על "מה תעשה עם זה בעתיד?" ו-"איך עושים מזה קריירה?" אז נכון, עם מכחולים אולי לא נלך למכולת, אבל עם תואר שני דווקא כן.

רוצים לדעת עוד? לחצו כאן

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully