וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב דש תציע תכנית פנסיה מיוחדת לסטודנטים

התכנית שהושקה בשיתוף התאחדות הסטודנטים תציע דמי ניהול מופחתים לסטודנטים למשך 7 שנים - זמן ממוצע לסיום שני תארים. "ההסכם נותן לסטודנטים כוח ומנוף להתמקח על הפנסיה שלהם"

תחילת שנת הלימודים באוניברסיטת תל אביב, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
תחילת שנת הלימודים באוניברסיטת תל אביב, אוקטובר 2014/ראובן קסטרו

תכנית פנסיונית לסטודנטים יוצאת לדרך: במהלך אסטרטגי שצמח מלמטה בעקבות יוזמות מקומיות באגודות הסטודנטים בחיפה ובתל אביב, השיקו הבוקר (שני) התאחדות הסטודנטים וקרן הפנסיה של מיטב דש תכנית פנסיונית ראשונה מסוגה, שתאפשר לכ-310 אלף סטודנטים החברים בהתאחדות ליהנות מדמי ניהול נמוכים למשך שבע שנים, זמן ממוצע לסיום שני תארים אקדמאים. הסטודנטים, כשאר האוכלוסייה העובדת בארץ, יכולים לבחור בקרן הפנסיה שלהם, ואם יבחרו בקרן הפנסיה הסטודנטיאלית החדשה המעסיק מחויב להפריש את חלקו כחוק או אף יותר מכך, נתון לשיקולו ולתנאי העסקה שנחתמו עם העובד הסטודנט. עיקרי התכנית החדשה כוללים דמי ניהול בשיעור של 1% מההפקדה ו- 0.1% מהצבירה. סטודנטים שיצטרפו לקרן הפנסיה ייהנו מההטבה למשך 7 שנים, ולאחר מכן יסתכמו דמי הניהול ב-2% מן ההפקדות ו- 0.2% מן הצבירה. הסטודנטים יוכלו להצטרף לקרן הפנסיה המוצעת באמצעות פלטפורמה דיגיטלית של בית ההשקעות מיטב דש, אשר לדבריה, הורחבה בשנה האחרונה למטרה זאת.

התאחדות הסטודנטים הינה ארגון הגג של 65 אגודות סטודנטים בישראל ומייצגת למעלה מ 310,000 סטודנטים וסטודנטיות הלומדים באוניברסיטאות ובמכללות ברחבי הארץ. בהתאחדות מסבירים כי מלבד הרצון להטיב עם הסטודנטים, מטרת התכנית היא לגרום לסטודנטים לגלות מעורבות ואחריות בתנאי הפנסיה שלהם, לתכנן את העתיד הכלכלי שלהם וגם לתרום לתחרות הכוללת בתחום הפנסיה בישראל.

הנתונים שנמצאים בידי התאחדות הסטודנטים מעידים על כך שהסטודנטים אינם מעורבים מספיק בכל הקשור לפנסיה שלהם. לפי סקר שערכה התאחדות הסטודנטים בקרב למעלה מ- 1,000 סטודנטים וסטודנטיות עולה כי מעסיקים לא מפרישים פנסיה ל- 13.5% מהסטודנטים על אף החובה בחוק. 8% מהסטודנטים כלל אינם יודעים אם המעסיקים מפרישים להם לפנסיה. עוד עולה מהסקר כי 80% מהסטודנטים לא יודעים מה גובה דמי הניהול שנגבים מהם. כמו כן, באותו הסקר נשאלו הסטודנטים האם הם יודעים מהם זכויותיהם בקרנות הפנסיה שלהם והאם הם עומדים עליהן, ולמרות שסטודנטים נחשבים לקבוצה חזקה באוכלוסייה התוצאות הציגו מציאות הפוכה: 86% מהסטודנטים לא התמקחו על דמי הניהול שנגבים מהם, לעומת 14% שהתמקחו. מתוך הסטודנטים שלא התמקחו, 79% לא ידעו שהדבר אפשרי ו-21% הנוספים לא חשבו שזה יעזור. מכלל המדגם רק 7.5% מהסטודנטים התמקחו על תנאי הפנסיה שלהם והצליחו להוריד את דמי הניהול.

פעילי המחאה החברתית מפגינים בתל אביב. דרור עינב
"אנחנו, ציבור הסטודנטים, חיים את המציאות של המחאה החברתית וחייבים להסיק ממנה מסקנות"/דרור עינב

יו"ר התאחדות הסטודנטים גלעד ארדיטי אמר כי "אנחנו, ציבור הסטודנטים, חיים את המציאות של המחאה החברתית וחייבים להסיק ממנה מסקנות לטווח ארוך. התאחדות הסטודנטים הבינה שמעבר להפגנות וסיסמאות יש צורך לספק פתרונות אמיתיים לאנשים בשטח, והדרך היחידה לעשות זאת היא להתאגד ולמנף את הכוח הטמון בהתאגדות. ההסכם עם מיטב דש, מעבר להיותו משתלם ביותר ביחס לתנאי קרנות הפנסיה הקיימים בשוק, נותן לסטודנטים כוח ומנוף להתמקח ולגלות מעורבות בתנאי הפנסיה שלהם מול כל חברה אחרת. מדובר במהפכה, והיא מתחילה בציבור הסטודנטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully