וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טונה סטארקיסט הקטינה את האריזה - והמחיר עלה

אילנית חיות

13.4.2015 / 16:58

כמות הטונה במארזי רביעיות הוקטנה, אך המחיר לרשתות השונות ירד בשיעור נמוך מכך. החברה: "זו מהדורת חג, שנמכרה רק ברשתות החרדיות"

טונה ויליגר טונה סטארקיסט. צילום: יחצ, גלובס
טונה ויליגר טונה סטארקיסט/גלובס, צילום: יחצ

פסח שמח: חברת טונה סטארקיסט הקטינה את כמות הטונה במארזי רביעיות חדשים שהחלה לשווק בחודש מארס. כמות הטונה באריזה בודדת ירדה מ-160 גרם ל-140 גרם בלבד, הפחתה של 12.5%, אך המחיר לרשתות השיווק לא ירד בהתאם - ההוזלה הסתכמה בכ-10% בלבד, כך שהמארז החדש שיקף עליית מחיר של כ-3%.

בחברת טונה סטארקיסט אומרים כי מדובר במארזים שהושקו במהדורה לחג הפסח בלבד, והם נמכרים "ברשתות החרדיות בלבד לכל מקפידי הכשרות". אולם בפועל המארזים נמכרים גם היום במגוון של רשתות שיווק שאינן ייעודיות לאוכלוסייה החרדית, כמו למשל ברשת רמי לוי שיווק השקמה וברשת מחסני השוק.

מהלך הקטנת האריזה של טונה סטארקיסט מגיע מספר חודשים לאחר מהלך דומה שביצעה חברת טונה ויליגר שבבעלות קבוצת נטו. בטונה ויליגר הוקטנה כמות הטונה באריזת רביעייה מ-160 גרם באריזה בודדת ל-140 גרם - הפחתה דומה של 12.5%. במקרה זה הקטנת האריזה נוצלה לטובת העלאת מחיר מוסווית במוצר בשיעור של כ-7%.

על אריזת טונה ויליגר אמנם נכתב באותיות קטנות "אריזה במשקל מוקטן", אך העובדה שהמחיר עלה במקביל להורדת הכמות - נעלמה.

באחרונה החליטה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן לקנוס את קבוצת נטו ב-420 אלף שקל, בגין מהלך של הקטנת אריזת טונה ויליגר. בהודעה ששלחה לחברה ציינה הרשות כי הכיתוב על האריזה בדבר הקטנת התכולה לא הלם את הוראות החוק, ולכן מדובר בהטעיה של הצרכנים.

ברשתות שיווק רבות נמכרו בתקופה האחרונה מארז טונה סטארקיסט, הכולל 4 יחידות במשקל 160 גרם כל אחת, במחיר של 19.90 שקל, ואילו יחידה בודדת ב-5 שקל. המוצר נותר בלב התחרות, חרף רצונה של טונה סטארקיסט להעלות את המחיר לרשתות. המחיר 19.90 שקל לרביעיית טונה התקבע אצל הצרכן, ולכן יש חשש כי מהלך הקטנת האריזה לפסח יגרור מהלך המשך של הקטנת האריזה באופן קבוע.

מחברת טונה סטארקיסט נמסר עוד כי המארז החדש נועד "לתת מענה לצרכנים המקפידים על כשרות מהדרין לפסח ויוצר עבורנו במפעל בחו"ל, במהדורה מוגבלת לחג בלבד, בתנאי כשרות מחמירים. בשאר רשתות השיווק בתקופת החג, רביעית סטארקיסט נמכרה במתכונתה הרגילה - 4 קופסאות של 160 גרם ליחידה בחבק קרטון ובכשרות רגילה".

  • עוד באותו נושא:
  • סטארקיסט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully