וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחת לצפי: מדד המחירים לצרכן עלה במרץ ב-0.3%

עמירם ברקת

15.4.2015 / 18:30

הציפיות בשוק ערב פרסום המדד היו לעלייה של 0.4%, שמתוכה כרבע אחוז מיוחס להתייקרות מחירי הדלק. ב-12 החודשים האחרונים רשם המדד ירידה מצטברת של 1% ומתחילת השנה ירידה של 1.3%

שוק מחנה יהודה. אסור להשתמש
ירידה של 4.2%. ירקות בשוק מחנה יהודה/אסור להשתמש

מדד המחירים לצרכן לחודש מרץ עלה ב-0.3%, כך מפרסמת הערב (ד') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. ב-12 החודשים האחרונים רשם המדד ירידה מצטברת של 1% ומתחילת השנה ירידה של 1.3%.

ללא סעיף הדיור ירד המדד ב-12 החודשים האחרונים ב-2%. הירידות הבולטות במדד מרץ היו ירקות טריים (4.2%), חומרי כביסה ניקוי והדברה (3.7%). העלייה הבולטת הייתה בסעיף הדלק והשמנים לכלי רכב (6.2%), פירות טריים (1.7%).

הציפיות בשוק ערב פרסום המדד היו לעלייה של 0.4%, שמתוכה כרבע אחוז מיוחס להתייקרות מחירי הדלק בשיעור של 38 אגורות לליטר. העליות שנרשמו בימים האחרונים בשערי אגרות החוב הממשלתיות הצמודות ביטאו ציפיות כי עליית המדד תהיה אף גבוהה יותר מהתחזית.

כזכור בחודש ינואר רשם מדד המחירים לצרכן ירידה חדה של 0.9% ובחודש פברואר רשם ירידה נוספת בשיעור של 0.7%. הירידות בשני החודשים היו מיוחסות להוזלות החדות בתעריפי המים והחשמל (בשיעור של כ-10% כל אחד) ולא נבעו מהיחלשות בביקושים במשק ומגלישה למיתון - כך לפחות טענו כלכלני בנק ישראל.

ההערכה המקובלת בקרב הכלכלנים, ובהם נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג היא, כי האינפלציה תשוב בתוך כשנה לטווח היעדים של אחוז עד 3 אחוז שלו מחוייב הבנק המרכזי לפי החוק. על-רקע זה בחר בנק ישראל להותיר את הריבית לחודש אפריל לא שינוי לאחר שב-23 לפברואר החליט להורידה לשפל היסטורי של 0.1%.

  • עוד באותו נושא:
  • מדד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully