וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטיינמץ והזדמנות ישראלית מגדילים החזקות ב"פלאג'יק"

19.4.2015 / 9:18

הזדמנות ישראלית תגדיל החזקותיה ל-16% מהרשיונות ונאמאקס של בני שטיינמץ תגדיל החזקותיה ל-60%

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קידוח תמר/מערכת וואלה!, צילום מסך

שותפות חיפושי הגז והנפט הזדמנות ישראלית ( 7 ) הודיעה הבוקר (א') כי היא מגדילה את החזקותיה ברשיונות פלאג'יק. השותפות הודיעה כי הגיעה להסכמה עם חברת אדן, אשר רכשה השליטה בפרנדום מידי טדי שגיא, לפיו יועברו לבעלותה 6% נוספים מהרשיונות שהוחזקו ע"י פרנדום. 17.5% יועברו לבעלותה של חברת נאמאקס של בני שטיינמץ.

עם סיום העברת הזכויות תחזיק הזדמנות ישראלית ב–16% מהרישיונות, נאמאקס ב–60%, פרנדום ב-10%, דאדן ב-9% ו-AGR תחזיק ב-5%. העברת ההחזקות תיכנס לתוקף לאחר קבלת אישור הממונה על ענייני הגז והנפט.

העברת ההחזקות נעשית לאור ההסכם בין החברות השונות המחזיקות ברשיונות ולפיהן יש להן זכות ראשונים ברכישת החזקות במקרה ואחד השותפים מעוניין למכור חלקים מהחזקותיו וזאת בהמשך לעסקה בה אדן רכשה השליטה בחברת פרנדום מידי טדי שגיא.

אייל שוקר, מנכ"ל הזדמנות ישראלית, אמר כי "אסטרטגית פיזור הסיכונים של הזדמנות ישראלית הוכיחה את עצמה וכפועל יוצא היום הזדמנות ישראלית היא בין השותפויות היחידות עם קופת מזומנים גדולה אשר מאפשרת לה להרחיב את החזקותיה ברישיונות, ובעלות מזערית. אנחנו מאמינים שפוטנציאל המאגרים באזורנו גדול ושדווקא כיום, כשהסקטור סובל ממומנטום שלילי ותמחור חסר, קיימת הזדמנות להגדיל את הנכסים בעלות נמוכה. אנחנו שחקני טווח ארוך וכך אנו פועלים".

"רישיונות פלאג'יק" כוללים 6 רישיונות ימיים, אשר משתרעים על שטח כולל של כ-2 מיליון דונם כ-170 ק"מ מערבית לחיפה וגובלים ברישיונות "גל", "רציו-ים" בהם נמצא מבנה "לוויתן" ובבלוק 12 של נובל בקפריסין. אחד מהרישיונות הוא רישיון "ישי" אשר היה נחשב הנכס המרכזי של רישיונות פלאג'יק, וזה שהכי סביר היה להניח שיימצא בו גז. קידוח "ישי" הסתמך על ההסתברות הגבוהה מאוד להצלחה, שעמדה על כ-76%. החברה העריכה את פוטנציאל הגז של מבנה אפרודיטה שבשטח הרישיון ב-3.7 טריליון רגל מעוקבת (TCF).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully