וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מיום א' הקרוב לא תוכלו לחנות באמצעות אפליקציית פנגו

אודי שישון

20.4.2015 / 19:49

פנגו משכה היום את בקשתה להארכת ההתקשרות עם השלטון המקומי ב-45 ימים נוספים ■ הערים המרכזיות שבהן לא תוכלו לחנות באמצעות אפליקציות הן ירושלים, חיפה, פתח תקווה, בני ברק ואילת ■ בת"א ובעוד 30 רשויות פועלת אפליקציית סלופארק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

החל מיום א' הקרוב לא תתאפשר חניה באמצעות אפליקציית פנגו לחנייה סלולארית בערים רבות ברחבי הארץ. זאת, לאחר שחברת פנגו משכה מוקדם יותר היום (ב') את בקשתה להארכת ההתקשרות עם החברה למשק וכלכלה של מרכז השלטון המקומי (משכ"ל) ב-45 ימים נוספים.

משמעות הדבר היא שבערים שבהן פנגו פועלת לבדה וללא מתחרים, מכוח ההסדר הארצי של משכ"ל, לא יהיה ניתן לחנות את הרכב באמצעים סלולאריים, אלא רק באמצעות מדחנים וכרטיסי חניה. זאת, אם עד יום א' לא ייחתמו הסכמים מקומיים בין עיריות אלה לבין ספקי החניה הסלולארית. הערים המרכזיות בהן מדובר הן ירושלים, חיפה, פתח תקווה, בני ברק ואילת.

את המכרז היחיד והאחרון עד כה בישראל להסדר חניה סלולארית ארצי, ערכה משכ"ל - חברה בבעלות מרכז השלטון המקומי שתפקידה לספק, בין השאר, שירותי חניה לרשויות המקומיות - ב-2007. במכרז זכתה חברת פנגו, ומאז היא פועלת בערים רבות לבדה, ללא מתחרים, ושולטת בשוק ללא עוררין.

בהוראת בית המשפט מחודש מאי 2014, פרסמה משכ"ל בסוף חודש פברואר האחרון מכרז לבחירת ספק חניה סלולארית ארצי חדש, וכן נקבע כי ההתקשרות בין משכ"ל לפנגו מכוח המכרז הקודם תסתיים ב-25.4.15. אלא שמאז פרסמה משכ"ל את המכרז החדש, הוגשו נגדו לא פחות מארבע עתירות על ידי גופים שונים. בין היתר נטען, כי תנאיו מפלים וחורגים מעבר לסמכויותיה של משכ"ל.

כתוצאה מכך הקפיא בית המשפט המחוזי את הליכי המכרז והורה להעביר את הסוגיה לעיונו של היועץ המשפטי לממשלה. זאת, מבלי ששינה את המועד שנקבע לסיום ההתקשרות. בדיון היום הדגיש בית המשפט העליון, בשבתו כבית משפט לערעורים מנהליים, כי למשכ"ל ניתן פרק זמן של שנה להוציא מכרז חדש, וכי לרשות ציבור הצרכנים עומדות אפשרויות נוספות בזמן שבין סיום ההסדר הקיים לבין בחירת הספק החדש. על כן משכה פנגו את בקשתה להארכה, ומועד סיום פעילותה כספקית החניה הסלולארית ארצית - 25.4.15 - נותר כשהיה.

כעת נראה כי המציאות ממנה חששו כל הצדדים המעורבים בפרשה - משכ"ל, פנגו, סלופארק - מתחרתה העיקרית של פנגו, ספקי חניה נוספים שממתינים למכרז החדש וכן ציבור הנהגים - תתממש למשך זמן לא ידוע.

ברקע הדברים מתנהל כבר מספר חודשים מאבק משפטי בין פנגו למשכ"ל, על רקע טענתה של האחרונה לפיה פנגו לא החזירה לה, כמתחייב מתנאי המכרז מ-2010, את מאגר הלקוחות שברשותה. לטענת פנגו, משכ"ל מנסה לסכל הסכמי שירות פרטניים שהחברה מנסה לקשור בחודשים האחרונים עם רשויות מקומיות, מחוץ למסגרת המכרז הארצי. גורמים בפנגו מסרו כי אין ללמוד מהתקשרויותיה של החברה עם רשויות בהסדרים מקומיים על כוונתה שלא להתמודד שוב גם במכרז הקרוב.

מפנגו נמסר כי "פנגו פועלת בימים אלה על מנת שציבור לקוחותיה יוכל להמשיך וליהנות משירותי החניה שהיא מעניקה, באמצעות התקשרות ישירה מול הרשויות המקומיות. אנו מקווים ומאמינים שהרשויות המקומיות בהן פנגו הייתה פעילה עד כה, ישתפו עמה פעולה ויאפשרו לתושביהן להמשיך ולשלם עבור חניה בכחול לבן באמצעות פנגו גם לאחר שההסכם עם משכ"ל יגיע לסיומו".

ממשכ"ל נמסר כי "מיום א' הקרוב ועד להחלטת בית המשפט בדבר תנאי המכרז החדש לבחירת ספק חניה סלולארית, שתאפשר את המשך קיומו ובחירת ספק ארצי חדש, יחולו הסדרי חניה מקומיים".

  • עוד באותו נושא:
  • פנגו
  • חניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully