וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נחלש במעט ביחס לין: נסחר ב-123.07 ין לדולר

יהודה שויצר

23.9.2002 / 9:19

המסחר במטבע היפאני דל היום לנוכח השבתת שוקי ההון ביפאן לרגל חג לאומי; ביחס ליורו נסחר הדולר בשער של 98.15 סנט לדולר



הדולר נחלש במעט ביחס לין היפאני לאחר שזינק ביום שישי על רקע חוסר הוודאות הסובב את מאמציה של ממשלת יפאן לחלץ את כלכלתה מעשר שנות האטה. הדולר נסחר ב-123.07 ין, לעומת 123.3 ין ביום שישי. המסחר בין היה היום דל באופן יחסי לנוכח השבתת שוקי ההון ביפאן לרגל חג לאומי המתקיים היום. ביחס ליורו נסחר הדולר בשער של 98.15 סנט לדולר - ללא שינוי משערו ביום שישי.



בנקי השקעות ביפאן חוזים כי גם השבוע צפוי מסחר עצבני במטבע היפאני. להערכת עמנואל נג, אנליסט בנק טוקיו מיצובישי, ייסחר הין השבוע בטווח של 121.5-124.5 ין לדולר על רקע חוסר הוודאות הכלכלית ביפאן.



תוכניתו של הבנק המרכזי של יפאן לרכוש מניות מהבנקים המסחריים לא מצליחה לצבור תאוצה. תוכניתו של הבנק המרכזי הצליחה לחולל מבוכה בשוק האג"ח. לראשונה לא הצליחה ממשלת יפאן לגייס מספר מספיק של רוכשים למכירת אג"ח ל-10 שנים. מומחים מציינים כי התוכנית הנוכחית היא בגדר "צעד נואש לטיפול במצב כלכלי נואש".



מכירת אג"ח ל-10 שנים של ממשלת יפאן בשווי 14.8 מיליארד דולר גררה הצעות רכש שהיוו 88% בלבד מסכום האג"ח המוצע. הייתה זו הפעם הראשונה שמשרד האוצר היפאני לא הצליח לגייס הצעות רכש מספקות, מאז שהחל למכור אג"ח ל-10 שנים בהליך של מכירה פומבית ב-1989. הכישלון מצביע, לדברי אנליסטים, על חוסר האמון הגובר בתוכניותיה הכלכליות של הממשלה.



כשלון הנפקת האג"ח משך גם את תשומת לבן של חברות דירוג האשראי, שהורידו בחודשים החולפים את דירוגה של יפאן לרמה נמוכה יותר מזו של בוטסוונה. "הכישלון הזה מעיד על האי ודאות הגוברת ביפאן", אמר טקהירה אוגווה, ראש צוות דירוג מדינות אסיה בסטנדרד אנד פורס.



נגיד הבנק המרכזי, מסרו היאמי, אמר שלשום כי "אינו מודאג" מתוצאות ההנפקה, והוסיף כי להערכתו לא חל שינוי "בתיאבון המשקיעים לאג"ח ממשלתיות", וכי הביקוש החסר בהנפקה הוא תוצאה, בין השאר, של התיקון שעובר כעת שוק האג"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully