וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: ירידות חדות בטייוואן ודרום קוריאה בעקבות המתיחות בין ארה"ב לעיראק

דפנה מאור

23.9.2002 / 9:29

סיאול ירדה לשפל של שבעה שבועות עקב חששות כי כלכלת ארה"ב תיסוג בגלל עימות במפרץ; בטוקיו לא התקיים מסחר לרגל חג



מדדי הבורסות באסיה רשמו ירידות חדות על רקע המתיחות בין ארה"ב לעיראק. חשש כי עימות צבאי יפגע בכלכלת ארה"ב הוביל לירידות במניות היצואניות. כמו כן תרמו למגמה השלילית מחירי הנפט הגואים. בקוריאה ירד הקוספי ב-3.5% לשפל של 7 שבועות; טייוואן נסוגה ב-2.3%; הונג קונג יורדת ב-0.7%. בטוקיו לא התקיים מסחר לרגל חג, והוא יתחדש מחר.



יצרניות הכימיקלים בדרום קוריאה רשמו ירידות חדות בעקבות עלייה במחירי הנפט. LG Chem, הגדולה בהן, נפלה ב-8%. ירידות נרשמו גם במניות חברות הטכנולוגיה: סמסונג אלקטרוניקס ירדה ב-4%; מתחרתה, הייניקס, נסוגה ב-5.4%.



בטייוואן וסינגפור, משקים הנסמכים על יצוא, נרשמו ירידות בשווקים. בטייוואן נפלו מניות יצרניות הפלסטיק בעקבות ירידה חדה במחיר הסחורה. TSMC, יצרנית השבבים הגדולה בקוריאה, נסוגה ב-3.2% לאחר שביום שישי הזהירה אינפיניון כי אין סימנים להתאוששות במגזר השנה.



בהונג קונג ואוסטרליה נרשמו ירידות מתונות במדדים. בהונג קונג צפויה הממשלה לדווח היום על ירידה במדד המחיר לצרכן. מניות הבנקים וחברות האחזקות ירדו, אך מנגד נרשמו עליות במניות פטרוצ'יינה, חברת הנפט, לאחר שזו אמרה ביום שישי כי היא מצפה לתשואה שנתית של 12% על השקעה בת 605 מיליון דולר בקו גז טבעי בסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully