וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הפדרלי צפוי להותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי

דפנה מאור

23.9.2002 / 9:46

הריבית הנוכחית - 1.75% - היא הנמוכה מזה 40 שנה; כלכלנים צופים כי הבנק לא ישנה את הריבית כלל השנה

הבנק הפדרלי צפוי להותיר את ריבית הבסיס בארה"ב ללא שינוי בפגישתו השבוע. הריבית נמצאת עתה ב-1.75% - הרמה הנמוכה ביותר מזה ארבעה עשורים. כלכלת ארה"ב צפויה לצמוח השנה ב-2.3% ובשנה הבאה ב-3.2%, לפי סקר האינדיקטורים הכלכליים של בלו צ'יפ.

למרות סימנים להאטה בצמיחה - ירידה במדדי הפעילות במגזר היצרני ובמגזר השירותים, ירידה בהזמנות למוצרים בני קיימא ואף נסיגה בשוק הנדל"ן - התבטאו אנשי הבנק המרכזי בארה"ב באופן אופטימי לגבי סיכויי הצמיחה, כך שהסבירות להורדת ריבית היא אפסית. לעת עתה תומכים שיעורי ריבית נמוכים במגזר הדיור ועסקות מימון בריבית אפסית בתחום הרכב בצריכה הפרטית.

בסקרים שערכו בלומברג ורויטרס בקרב סוחרי ני"ע הפועלים ישירות מול הבנק, הראו כי אלה אינם מצפים לשינוי בריבית השבוע, וככל הנראה גם לא עד סוף שנה.

סכנת אינפלציה איננה קיימת, למרות העלייה במחירי הנפט, כך שהעלאת ריבית גם היא איננה באה בחשבון. העלאת ריבית איננה עומדת על הפרק מכיוון שהבנק העלה לראש דאגותיו את בטחון הצרכנים. בפגישות קודמות התבטאו ראשי הבנק, בהם הנגיד אלן גרינספאן, מפורשות לגבי הפגיעה שגרמה נפילת השווקים הפיננסיים לכלכלה.

הבנק יפרסם את החלטת הריבית ביום שלישי בשעה 21:15 לפי שעון ישראל. לפי תחזיות כלכלנים ישוב וידון בחולשת השווקים הפיננסיים. ככל הנראה לא יתייחס הבנק להשפעת המתיחות במפרץ על הכלכלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully