וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה ברשויות המקומיות - עקב "פגיעה באפיקי החיסכון"

חיים ביאור

23.9.2002 / 10:17

לדברי המזכ"ל מורוזובסקי, אגף שוק ההון באוצר ביטל את האפשרות של הפקדת כספים שמקורם ברכיבי שכר "פנסיוניים" בקופות גמל, שהן מסלול חיסכון של העובדים



הסתדרות הפקידים, עובדי המינהל והשירותים הכריזה אתמול על סכסוך עבודה בכל הרשויות המקומיות והמועצות האזוריות.



המזכ"ל לאון מורוזובסקי אמר ש-100 אלף עובדי הרשויות יפתחו בשביתה ב-13 באוקטובר, אם עד אז משרד האוצר לא יחזור בו מיישום תקנה הפוגעת, לטענתו, באפיקי החיסכון של העובדים. אם תתחיל השביתה ישותקו שירותי הרשויות המקומיות: לא תפונה אשפה, לא יפעלו מינהל ההנדסה והפיקוח העירוני, לא יירשמו דו"חות חנייה ובמשרדי הרשויות לא תתקיים קבלת קהל.



ההודעה על הכרזת סכסוך עבודה ועל הכוונה לשבות נמסרה אתמול לממונה הארצי על יחסי העבודה, עו"ד שלמה יצחקי, לממונה על השכר והסכמי עבודה באוצר יובל רכלבסקי ולממונה על אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון, אייל בן שלוש.



לדברי מורוזובסקי, אגף שוק ההון באוצר ביטל את האפשרות של הפקדת כספים שמקורם ברכיבי שכר "פנסיוניים" בקופות גמל, שהן מסלול חיסכון של העובדים.



גובה ההפרשה לקופות הוא 2% משכר העובד, והמעביד מפריש אף הוא סכום שווה ערך ל-1% משכר העובד. האיסור להפקיד רכיבי שכר "פנסיוניים" לצורך חיסכון בקופת גמל מעוגן בתקנה שיזם בראשית 99' בנימין נתניהו שכיהן באותה עת בתפקיד שר האוצר.



בנוסף לכך קבעה התקנה כי כל הפרשה לקופת גמל תהיה חייבת במס. יישום התקנה נדחה עד כה פעמים אחדות, בגלל התנגדות הסתדרות הפקידים, שאיימה בשביתה.



ואולם עתה הודיע אגף שוק ההון כי הוא "נחוש בדעתו" להפעיל את התקנה בימים הקרובים.



מורוזובסקי אמר שהפעלת התקנה היא בגדר הפרת סעיף 79 לחוקת העבודה של עובדי הרשויות המקומיות, שלפיה ההפרשה לקופת גמל היא חלק מתנאי העבודה וכי בכל מקרה אין לבטל הטבה זו לעובדים באופן חד-צדדי, בלא מו"מ עם ההסתדרות.



בתגובה אמר רכלבסקי כי "חוק או תקנה יש לכבד". לדבריו, התקנה אינה נוגעת לכלל עובדי הרשויות המקומיות אלא רק לעובדים ותיקים שהתקבלו לעבודה עד ראשית 99'. עם זאת, רכלבסקי הוסיף שהוא מצדד בקיום מו"מ בין האוצר, מרכז השלטון המקומי וההסתדרות בסוגייה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully