וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 5.2% ביבוא מוצרי צריכה בינואר-אוגוסט

זוהר בלומנקרנץ

23.9.2002 / 10:24



ביבוא מוצרי צריכה (מנוכה עונתיות) נרשמה בשמונת החודשים הראשונים של השנה ירידה של 5.2% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד; ירידה זו משקללת הצטמצמות חדה בשיעור של 12.5% ביבוא מוצרים בני קיימא ועלייה של כ-0.8% ביבוא מוצרים לצריכה שוטפת - כך עולה מסקירה שפירסם אתמול אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר, המנתחת את נתוני סחר החוץ על בסיס נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.



בהשוואה לשמונת החודשים האחרונים של 2001, נמצא כי סך כל יבוא מוצרי הצריכה ירד בשיעור של 2%, המשקף צמצום של 7.7% ביבוא מוצרים בני קיימא ועלייה של 2.5% ביבוא מוצרים לצריכה שוטפת. כלכלני האיגוד כותבים: "הירידה ביבוא מוצרי הצריכה מבטאת התאמה של הרגלי הצריכה לתנאי השוק המשתנים ולעליות המחירים במשק".



בהיקף יבוא הסחורות למשק נרשמה בינואר-אוגוסט השנה ירידה של 8% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד - מכ-18.5 מיליארד דולר לכ-17 מיליארד דולר. ירידה זו מגלמת צמצום בהיקף יבוא נכסי השקעה בשיעור של 13%, ירידה בשיעור של 6.1% בהיקף יבוא חומרי גלם וירידה של 5.2% ביבוא מוצרי צריכה.



עם זאת, כלכלני האיגוד מציינים: "בהשוואה בין היקף היבוא בינואר-אוגוסט 2002 למאי-דצמבר 2001 נרשמה ירידה בשיעור של 2% בלבד בהיקף יבוא הסחורות למשק. זו מגלמת בתוכה ירידה של 2% ביבוא מוצרי צריכה, ירידה של 7.6% בהיקף יבוא נכסי השקעה וירידה של 0.6% בהיקף יבוא חומרי גלם".



בהיקף יבוא נכסי השקעה למשק, נרשמה בינואר-אוגוסט 2002 ירידה בשיעור של כ-13% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הצטמצמות הביקושים לנכסי השקעה מיובאים משקללת ירידה בשיעור של 12.8% בהיקף היבוא של מכונות וציוד, ירידה בשיעור של 20.4% ביבוא מכוניות נוסעים לצרכים עסקיים וירידה של 4.5% ביבוא משאיות, טנדרים ואוטובוסים.



בהשוואה לשמונת החודשים האחרונים של 2001 נמצא כי חלה ירידה בשיעור של 7.6% ביבוא נכסי השקעה, המשקפת בין השאר ירידה של 7.2% ביבוא מכונות וציוד וירידה של 18.1% ביבוא מכוניות נוסעים לצרכים עסקיים. כלכלני האיגוד כותבים: "ירידות אלה מבטאות את השפעות המיתון המתמשך על המגזר העסקי ואת חששם של היצרנים ובעלי העסקים להיכנס בתקופה זו להשקעות גדולות".



בהיקף היבוא של חומרי גלם (מנוכה עונתיות ללא יהלומים וחומרי אנרגיה) נרשמה בינואר-יוני 2002 ירידה בשיעור של 6.1% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. זו מגלמת ירידה בהיקף יבוא חומרי הגלם לתעשיית המכונות והאלקטרוניקה בשיעור של 12.3% לעומת התקופה מקבילה אשתקד.



לעומת מאי-דצמבר 2001, נמצא כי נרשמה ירידה קלה של 0.6% ביבוא חומרי גלם המגלמת ירידה של כ-1.1% ביבוא לתעשיית המכונות והאלקטרוניקה. כלכלני האיגוד מציינים כי "ירידות אלה הן פועל יוצא של הצמצום בביקושים, בעיקר במוצרים הקשורים לתעשיית המכונות והאלקטרוניקה. זאת, לעומת יציבות יחסית בהיקף היבוא של חומרי גלם לתחומי הפרמצבטיקה, הברזל הפלדה ומתכות יקרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully