וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת התוכנה פרגרין הכריזה על פשיטת רגל: תגיש תביעה בהיקף של מיליארד דולר נגד אנדרסן

יהודה שויצר

23.9.2002 / 10:20

תמכור את חטיבת רמדי סופטוור ל-BMC תמורת 350 מיליון דולר במזומן; נמצאת תחת חקירה בחשד לניפוח הכנסות



חברת התוכנה פרגרין סיסטמס הכריזה על פשיטת רגל. חברת התוכנה, השקועה עד צוואר בחובות וחקירות על ניהול ספריה החשבונאיים, הגישה בקשה להגנה מפני נושיה ביום ראשון ומסרה כי תמכור את חטיבת רמדי סופטוור, חטיבת הדגל שלה, ל-BMC תמורת 350 מיליון דולר במזומן - פחות משליש הסכום בו רכשה את החטיבה.



במקביל הודיעה החברה על הגשת תביעה בהיקף של מיליארד דולר נגד פירמת ראיית החשבון ארתור אנדרסן. החברה מאשימה את אנדרסן כי כשלה בתפקידה בכך שלא הצליחה לזהות את הבעיות שהובילו לקריסתה. אנדרסן, ששמה כרוך בפשיטת הרגל של אנרון, נאשמת כעת כי אילו התריעה במועד על בעיותיה החשבונאיות של החברה היה ניתן לטפל בבעיות אלה מבלי להגיע לפשיטת רגל.



פשיטת הרגל הנוכחית לא הגיעה כהפתעה גמורה. צרותיה של פרגרין נחשפו בחודש אפריל עת הודתה באפשרות שניפחה את הכנסותיה בסכום של עד 100 מיליון דולר. החברה הנמצאת תחת חקירה רשמית של רשות ניירות הערך, הודיעה אז על כוונתה לפרסם מחדש את דו"חותיה הפיננסיים ל-3 השנים האחרונות.



עם פרסום ההודעה קרסה מניית החברה עד אשר המסחר במניותיה הופסק בנאסד"ק ב-5 ביולי. החברה גם מסרה בחודש יולי על קיצוץ 1,400 משרות, או קרוב למחצית מכוח העבודה שלה, ועל סגירת כמה ממשרדיה על מנת להפחית את הוצאותיה.



חברת התוכנה BMC היא מהמרוויחות הגדולות מהתפרקותה של החברה. חטיבת רמדי סופטוור נרכשה על ידי פרגרין בסכום של 1.2 מיליארד דולר. BMC כבר שנים מחפשת אחר דרכים לרכוש את החטיבה שהטכנולוגיה שלה מסייעת למנהלי רשתות בחברות לתקן תקלות באופן אוטומטי. טכנולוגיה זו משלימה את זו של BMC המאתרת את הבעיות הללו.



פרגרין מעסיקה כעת 1,700 עובדים, מהם 700 עובדים בחטיבת רמדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully