וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק הודעה לעובד נכנס לתוקפו ב-21 ביוני - אך לא נאכף

חיים ביאור

23.9.2002 / 10:29

על פי החוק חייב כל מעביד למסור לעובד, מרגע שהחל בעבודתו בחברה, הודעה בכתב המפרטת את תנאי העסקתו



חוק הודעה לעובד, שעל פיו חייב כל מעביד למסור לעובד, מרגע שהחל בעבודתו בחברה, הודעה בכתב המפרטת את תנאי העסקתו - נכנס לתוקפו ב-21 ביוני 2002. ההודעה לעובד אמורה לכלול את הפרטים הבאים: זהות המעביד, תאריך תחילת העבודה, תקופת העבודה (אם החוזה הוא לתקופה קצובה), תיאור התפקיד, ציון שמו או תוארו של הממונה הישיר על העובד וסך כל התשלומים, כולל תנאים סוציאליים ומועדי תשלומם.



החוק חל על כל עובד חדש שנקלט בחברה החל ב-21 ביוני 2002, ואי קיומו מהווה עבירה פלילית הכרוכה בתשלום קנס. על המעביד למסור לעובד את פירוט תנאי העסקתו כמצוין בחוק, בתוך 30 יום מהיום שבו נקלט בחברה. החוק חל גם על עובד ותיק, באופן שאם המעביד החליט לשנות את תנאי העסקתו, עליו לפרט את התנאים החדשים.



מבדיקה שנעשתה בקרב 30 מעסיקים במגזר הפרטי-עסקי שביצע עו"ד יצחק לוי ממשרד עוה"ד מ. פורת ושות', המתמחה בדיני עבודה, עולה כי כמעט כולם אינם מיישמים את החוק, והעובדים שהתקבלו אצלם לעבודה לא זכו לקבל טופס המפרט את תנאי העסקתם.



לדברי עו"ד לוי, הבדיקה שביצע אמנם מסתמכת על מדגם בלתי מייצג, אך אין לו ספק כי רק מעבידים מעטים מיישמים את חוק הודעה לעובד. "מעבידים רבים", אמר לוי, "אינם ערוכים לספק לעובדים הודעות אלה, מכיוון שעליהם למלא טפסים הכוללים סעיפים רבים, חלקם מסורבלים בניסוחם".



לוי הוסיף כי מרבית העובדים אינם מכירים את זכותם החדשה לקבל הודעה מהמעביד המפרטת את תנאי העסקתם. לדבריו, החוק נועד לסייע במיוחד לעובדים זוטרים אשר על פי רוב אינם מודעים היטב לזכויותיהם, ויכולת המיקוח שלהם נמוכה.



ממשרד העבודה נמסר בתגובה כי חוק הודעה לעובד ייאכף על המעבידים לא פחות מאשר חוקי העבודה האחרים, כגון חוק שכר מינימום במשק וחוק שעות עבודה ומנוחה. עם זאת במשרד העריכו כי ייתכן שכמה מהמעבידים אינם מודעים עדיין לקיומו של החוק החדש, ולפיכך דרושה פעילות הסברתית בעניין זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully