וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אגוד: הכנסות אסם יצמחו השנה בכ-3.5% ל-2.27 מיליארד שקל

אלי דניאל

23.9.2002 / 11:02

הרווח התפעולי יגיע ל-178 מיליון שקל; מעלים המלצה ל"קנייה" במחיר יעד של 38.33 שקלים - 14% מעל מחיר השוק

האנליסטית אורלי אברהם מבנק אגוד מפרסמת היום עדכון להמלצתה למניית יצרנית המזון אסם , עדכון אשר מגיע מספר שבועות לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה לרבעון השני של השנה. אברהם מעלה את המלצתה למניית החברה מ"החזק" להמלצת "קנייה" במחיר יעד של 38.33 שקלים, מחיר הגבוה בכ-14% ממחיר השוק של המניה.

אברהם מתייחסת להתפתחויות הצפויות בחברה ומציינת כי במהלך המחצית השנייה של השנה צפויה אסם להרחיב את מפעל סלטי צבר, ולהתחיל בהעברתו מאזור לקרית גת, כאשר המעבר צפוי להסתיים לקראת שנת 2004. צעד זה עתיד להביא לחיסכון בעלויותיה של החברה. כמו כן, אסם עתידה להרחיב בחודשים הקרובים את מפעל מגדנות הבית, למזג את המפעל בבני ברק עם המפעל בשדרות, ולהקים את מרכז המחקר והפיתוח העולמי של נסטלה ? בעלת השליטה בחברה - בתחום החטיפים, בשדרות.

להערכת אברהם, פעילות הגלידות של אסם היתה עד כה בלתי רווחית, אם כי ברבעון החולף עברה של פעילות זו לרווחיות, לראשונה מאז הקמתה. אברהם סבורה כי גם ברבעון שלישי צפויה פעילות הגלידות להיות רווחית, שכן רבעון זה, כמו גם הרבעון השני, נחשבים לרבעונים החזקים מבחינה עונתית. אברהם מציינת כי הנהלת החברה צופה שפעילות הגלידות תגיע לאיזון לקראת תום שנת 2002 ותחילת שנת 2003.

צעדי הייעול אותם ביצעה החברה בשנתיים האחרונות במסגרתם מוזגו קווי היצור של המפעל בנתניה והועברו לשותפות בית השיטה ולמפעלים אחרים, הובילו לכך שברבעון הרביעי של שנת 2001 מימשה אסם את זכויותיה במקרקעין שבמתחם עסיס בנתניה בתמורה ל-75.5 מיליון שקל (נומינלית). בהקשר זה מציינת אברהם כי בבעלות החברה מצויים נכסי נדל"ן נוספים ביניהם נכס בשטח של כ-14 דונם המצוי בבני ברק. נכס זה צפוי להימכר בעתיד ושוויו מוערך על ידי האנליסטית בכ-60 מיליון שקל (לאחר מס).

להערכת אברהם, מכירותיה של אסם בשנת 2002 יסתכמו בכ-2.27 מיליארד שקל, גידול של כ-3.5% לעומת המכירות שהושגו בשנה החולפת. הרווח התפעולי אותו צפויה החברה להציג השנה נאמד בכ-178 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully