וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחיקות הצפויות של נגה טכנולוגיות: 15-20 מיליון שקל בגין ההשקעה ב-Magna-Lab

אלי דניאל

23.9.2002 / 11:59

בנוסף, צפויה מחיקה בשיעור של כ-5 מ' ש' בגין פוטוניק קומיוניקיישן ומחיקות בהיקף 3-4 מ' ש' בגין מובייל טורנדו וכרמל ביוסנסורים; נבחן צורך במחיקות נוספות



חברת נגה טכנולוגיות , הנמצאת בשליטת נגה אלקטרו-טכניקה , מוסרת היום פרטים נוספים על המחיקות הצפויות להתבצע בדו"חותיה לרבעון השני של השנה, וזאת לאחר שאתמול הזהירה כי השורה התחתונה של דו"חות הרבעון השני תראה על הפסד של 20-30 מיליון שקל.



החברה מעריכה כי עיקר הנזק יגיע מכיוונה של מגנה לאב (Magna-Lab) בה היא מחזיקה בכ-35% מהון המניות. ההשקעה במגנה לאב, אשר פיתחה מכשירים רפואיים לאבחון מחלות עורק הלב באמצעות MRI, רשומה בספרי החברה לפי עלות של כ-29.2 מיליון שקל. בגין השקעה זו צפויה להתבצע בדו"חות הרבעון השני הפחתה לירידה ערך בהיקף של 15-20 מיליון שקל. שווי השוק הנוכחי של ההחזקה במניות מגנה לאב, שמניותיה נסחרות בארה"ב, עומד על כ-7 מיליון שקל.



בחברה מסבירים את עיתוי ההפחתה בירידה המתמשכת בשער המניה שנרשמה במהלך החודשים האחרונים והביאה את מניית מגנה לאב למחיר הנמוך ביותר מ-50% ממחירה בעת ביצוע ההשקעה.



מחיקה משמעותית, בהיקף של כ-5 מיליון שקל, עתידה להתבצע בגין חברת פוטוניק קומיוניקיישן (PHD Inc). חברה זו, המוחזקת ע"י נגה טכנולוגיות בשיעור של כ-35.7%, פיתחה מתג אופטי המבוסס על טכנולוגיות פולימרים. פוטוניק נקלעה למצב בגינו נאלצה לשנות את המודל העסקי שלה, ולמרות דרישותיה של נגה לא הומצאו לידיה ההוכחות והנתונים הרלוונטיים בנוגע ליכולתה של פוטוניק לממן את שינוי המודל העסקי. יתרת ההשקעה בפוטוניק, טרם המחיקה, עמדה על כ-5.3 מיליון שקל.



בנגה טכנולוגיות מציינים שתי חברות נוספות בגינן תתבצע הפרשה לירידת ערך: מובייל טורנדו (Mobile Tornado) וכרמל ביוסנסורים. נגה הספיקה למכור לאחר תום הרבעון השני את החזקותיה במובייל טורנדו לצד שלישי, והמחיקה הצפויה בגין חברה זו, בהיקף של 1-2 מיליון שקל, נובעת מההפרש בין התמורה שהתקבלה להשקעה במובייל. באשר לכרמל, אשר פיתחה חיישנים ביולוגיים, הרי שבגינה צפויה להתבצע מחיקה בהיקף של כ-2 מיליון שקל. בנגה מציינים כי כרמל הפסיקה את פעילות הפיתוח שלה והיא מנסה לממש את קניינה הרוחני. להערכת נגה, התמורה שתתקבל בגין מכירת קניין זה זניחה בהשוואה להשקעה בכרמל, השקעה הרשומה בספרים בעלות של 2.4 מיליון שקל.



בנגה מוסיפים כי בימים אלה החברה בוחנת את הצורך בביצוע הפחתות בערכן של חברות נוספות בפורטפוליו שלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully