וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמארטפונים ביותר מ-4,000 שקל נחטפים בישראל

צחי הופמן

27.4.2015 / 6:27

יוקר המחיה? הישראלים מתנפלים על הסמארטפונים החדשים והיוקרתיים - ומוכנים לשלם הרבה יותר על מכשירי "סופר פרימיום". מה מציעים המכשירים האלה, והאם זה בכלל משנה ללקוחות שהמחיר כנראה לא מפריע להם?

ההשקה של אייפון 6 בחנות אידיגיטל ברמת אביב. דייב שחר
ההשקה של אייפון 6 בחנות אידיגיטל ברמת אביב/דייב שחר

אחרי שבמשך שנים הורגלנו לשלם על הסמארטפונים החדשים סכום גבוה ויחסית אחיד של כ-3,600 שקל, נראה שתקרת הזכוכית התנפצה, והישראלים מוכנים לשלם היום יותר, הרבה יותר.

אתמול הושק סמארטפון הדגל של HTC, דגם One M9, עם תג מחיר של 3,900 שקל, אבל המחיר הזה מחוויר לעומת מחיריהם של שלושה סמארטפונים שהושקו בחודשים האחרונים ומתומחרים הרבה מעל רף ה-4,000 שקל - סמסונג גלקסי Note Edge הושק בישראל בסוף פברואר ב-5,500 שקל, אייפון 6 פלוס הושק באוקטובר האחרון ב-4,400 שקל, ודגם הדגל החדש של סמסונג - גלקסי 6 אדג' - הושק לפני שבועיים ב-4,300 שקל. למרות זאת, לא רק ששלושתם זוכים להתעניינות, אלא אף נחטפים מהחנויות.

כך למשל, חברות הסלולר הגדולות והיבואנית סקיילקס-סאני מדווחות שמאז השקת האדג' בתחילת החודש, הוא תופס נתח שוק של כ-50% ממכירות כלל המכשירים, וזאת למרות שבמקביל הושק גם גלקסי S6, שמחירו נמוך בכ-400 שקל והוא מציע חומרה זהה, למעט המסך הקמור. אצל היבואנית סקיילקס אפילו מדווחים שרוב הזמן דגם האדג' אוזל מהמלאי.

למה בעצם?

מחיריהם הגבוהים של הסמארטפונים בשנה האחרונה נעוצים בכך שיצרניות הסמארטפונים יצרו קטגוריה חדשה - סופר פרימיום. לא מדובר במכשירי הדגל הרגילים שלהם, אלא בדגם משודרג של מכשיר הדגל. סמסונג עשתה את זה עם דגם Note 4, כאשר השיקה את אחיו היוקרתי יותר - Note Edge - והיא עושה את זה עכשיו גם עם גלקסי S6, אשר מגיע גם בגרסת Edge הכוללת מסך קמור בשני הצדדים. אפל עשתה זאת עם אייפון 6 פלוס, המגיע עם מסך גדול יותר מזה של אייפון 6 הרגיל, אשר מלכתחילה היווה שדרוג לקודמו - אייפון 5S.

מחירי סמארטפונים. גלובס
מחירי סמארטפונים/גלובס

גם LG, שתכריז ביום שלישי הקרוב בלונדון על דגם הדגל הבא שלה - G4 - לא ויתרו בדגם הנוכחי (G3) על שתי גרסאות למכשיר הדגל. במקרה הזה, ההבדל בין שני הדגמים היה המפרט הפנימי. הדגם היקר נמכר בעת ההשקה ביוני 2014 ב-3,600 שקל, כאשר הוא כלל נפח אחסון של 32 ג'יגה וגם זיכרון פנימי (Ram) של 3 ג'יגה. הדגם הנמוך יותר הגיע עם נפח אחסון של 16 ג'יגה ו-2 ג'יגה זיכרון. המחיר עמד בזמנו על 3,200 שקל. אמנם לא מדובר במחירים הגבוהים שאנחנו רואים היום, אבל יהיה מעניין לראות מה יהיה מחירו של ה-G4, כאשר זה יושק בארץ.

מדובר במגמה הפוכה לזו שראינו עד לא מזמן, כשחברות השיקו למכשירי הדגל מכשירי מיני משונמכים, כדי לפנות לצרכנים שלא רוצים להוציא 3,500 שקל על סמארטפון דגל.המסר הנוכחי של היצרניות הוא שדגמי הדגל אמנם מעולים, אבל אפשר לשדרג אותם לעוד יותר מעולים ולגבות עוד פרמיה על תג המחיר הגבוה גם כך.

נקודה נוספת שאפשר להצביע עליה בסמארטפונים החדשים היא נפח הזיכרון. רוב היצרניות לא מציעות במכשירים החדשים אפשרות להרחיב את נפח הזיכרון באמצעות כרטיס חיצוני. היום אפשר לראות שמכשירים כמו גלקסי S6 או One M9 (כולל אפשרות הרחבת זיכרון) מגיעים בגרסה הבסיסית עם 32 ג'יגה - מה שמראש מעלה מעט את המחיר. סמסונג ואפל, מציעות גרסאות של הסמארטפונים הכוללות זיכרון בנפח 64 ג'יגה ואפילו 128 ג'יגה. בעוד שבסמסונג בחרו לא להשיק בארץ את גרסת 128 ג'יגה, באפל מוכרים אייפון 6 עם זיכרון 128 ג'יגה ב-4,900 שקל, לעומת 3,700 שקל לגרסת 16 ג'יגה.

ככלל, מחירי הסמארטפונים יקרים מאוד בארץ בהשוואה לחו"ל, והם אף התייקרו מאוד מאז השנה שעברה. למשל, גלקסי S6 נמכר בארה"ב ב-2,900 שקל (כולל תוספת מיסים מקומיים של 8%), ו-One M9 נמכר בארה"ב ב-2,750 שקל בלבד. גם אייפון 6 נמכר בארה"ב ב-2,750 שקל.

הסיבה העיקרית להפרשי המחירים היא המיסוי הגבוה: 18% מע"מ ויותר מ-17% מס קנייה מייקרים כל מכשיר בכ-36%. גם דרישות ובדיקות מכון התקנים מכבידות על היבואנים ומייקרות את המכשירים. בנוסף, שער הדולר ועלה וייקר את המכשירים בישראל.

כתוצאה מכל אלה, ישראלים רבים קונים בחו"ל ולא מדווחים עליו בכניסתם לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully