וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלומברג: קרנית פלוג - הבנקאית המרכזית המפתיעה בעולם

27.4.2015 / 11:17

מבין כל הנגידים והנגידות שנבדקו בעולם - פלוג קיבלה את רוב החלטות הריבית המפתיעות בשנתיים האחרונות ■ היא הפתיעה את השוק 6 פעמים מאז נכנסה לתפקיד ביולי 2013, כאשר הפעם האחרונה היתה לפני חודשיים

דוקטור קרנית פלוג מנהל חטיבת מחקר בבנק ישראל בזמן הגשת דו"ח בנק ישראל לשנת 2009 בבנק ישראל בירושלים- אפריל 2010. עומר מירון
נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג/עומר מירון

נגידת בנק ישראל קרנית פלוג היא הבנקאית המרכזית המפתיעה ביותר בעולם. לפי כתבה המפורסמת היום (ב') בסוכנות הידיעות בלומברג, פלוג קיבלה את החלטות הריבית המפתיעות ביותר בקרב כל הבנקים המרכזיים שנבדקו.

פלוג נכנסה לתפקידה ביולי 2013 אחרי פרישתו של סטנלי פישר ומאז קיבלה 6 החלטות ריבית שהפתיעו את קונצנזוס תחזיות האנליסטים - יותר מכל נגיד או נגידה אחרים בעולם.

היום ב-16:00 תקבל הוועדה המוניטרית של בנק ישראל החלטת ריבית נוספת, כאשר 17 מתוך 20 כלכלנים שהשתתפו בסקר בלומברג חוזים כי הבנק יותיר את הריבית על 0.1%. שלושה כלכלנים צופים הורדת ריבית.

האנליסטים המעריכים כי בנק ישראל יוריד את הריבית טוענים כי התחזקות השקל תדחק בבנק ישראל לעשות זאת. ייסוף השקל פוגע בייצוא הישראלי שאחראי לכשליש מצמיחת התמ"ג. מתחילת השנה זינק השקל בכ-7% מול סל המטבעות שעיקרו מורכב מהדולר והאירו (שוקי הייצוא העיקריים של ישראל).

"מדיניות בנק ישראל הפכה לפונקציה של השקל", אמר לבלומברג אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי של פסגות. "קשה לחזות לאן יילך השקל ולכן קשה לומר מה יהיה הצעד הבא של בנק ישראל".

ההפתעה האחרונה של פלוג הייתה לפני חודשיים, כאשר בהחלטת הריבית ב-23 בפברואר היא הורידה במפתיע את הריבית והחלישה את השקל מול הדולר בכ-1.5% ביום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully