וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת ערוץ 10 נפגשה עם נשיא תאגיד המדיה צ'אם לימיטד

רוני קורן-דינר ודפנה מאור

23.9.2002 / 12:41

מודי פרידמן, גיא זהר ורונן ברקה בדקו אפשרות להשקעת תאגיד המדיה הקנדי בערוץ 10; צ'אם היא אחת מחברות הטלוויזיה הגדולות בקנדה

מנכ"ל ערוץ 10 מודי פרידמן, מנהל התוכניות גיא זהר וסמנכ"ל השיווק רונן ברקה, נפגשו בשבוע שעבר בקנדה עם נשיא צ'אם לימיטד, אלן ווטרס, לבדיקת אפשרות להשקעת תאגיד המדיה הקנדי בערוץ 10; כך נודע ל-TheMarker. השלושה נסעו לפגישת היכרות עם ווטרס, והציגו בפניו את תוכניות ההיערכות לקראת השקת הערוץ מחדש, המתוכננת להתבצע בהדרגה החל מינואר 2003.

יוסי מימן, יו"ר הערוץ ובעלי 40% מחברת ישראל 10, המחפש מזה תקופה ארוכה שותף אסטרטגי לחיזוק הערוץ, כבר נפגש לפני מספר חודשים עם ראשי צ'אם וכן עם איל המדיה הקנדי-יהודי איזי אספר, שבבעלותו תאגיד המדיה "קאן ווסט". עם זאת, באותה עת המגעים לא הבשילו לכדי הסכם.

כעת, לפי גורמים בישראל 10, חודש המו"מ עם צ'אם והוא עדיין נמצא בשלבים ראשוניים. בערוץ מסרבים לאשר או להכחיש את הדברים באופן רשמי: "מדי פעם מופיעות בתקשורת ידיעות על מגעים שונים שמנהל לכאורה ערוץ 10 להכנסת שותף אסטרטגי. הערוץ אינו יכול להתייחס להערכות הקיימות בשוק".

צ'אם לימיטד היא אחת מחברות הטלוויזיה הגדולות בקנדה. החברה, המבוססת בטורונטו, מפעילה שמונה תחנות טלוויזיה ו-27 תחנות רדיו ברחבי קנדה, וכן מפיקה עשרות ערוצים בתשלום שנמכרים ב-100 ארצות ברחבי העולם. בין הערוצים המתמחים אותם מפיקה צ'אם ניתן למנות את "בראבו!", הערוץ הלימודי הקנדי, ערוץ המוזיקה MuchMoreMusic וסטאר. ככל הידוע, מלבד מכירת תכנים, החברה מעולם לא השקיעה או רכשה חברות מחוץ לקנדה.

צ'אם נוסדה ב-1954 על בסיס חברה שנקראה יורק ברודקסטרס. המייסד, אלן ווטרס, שולט היום ב-88% ממניותיה, ומחזיק בתפקיד נשיא ויו"ר החברה. בני משפחה נוספים משמשים כחברי הדירקטוריון של החברה. מאז נוסדה עסקה החברה ברכישת תחנות טלוויזיה, רדיו והתרחבה במשך השנים.

עיקר פעילותה העסקית של צ'אם (מלה שפירושה בסלנג "חבר") הוא בתחום הטלוויזיה. בשנת הכספים שהסתיימה ב-31 באוגוסט 2001 רשמה החברה הכנסות של 267 מיליון דולר, ורווח נקי של 11.3 מיליון דולר. בתשעת החודשים שהסתיימו ב-31 במאי 2002 רשמה החברה צמיחה של 14% ברווח הנקי, שהסתכם ב-18.2 מיליון דולר, וצמיחה של 17% בהכנסות, שהגיעו ל-363.23 מיליון דולר. חלקה של פעילות הטלוויזיה בהכנסות הוא יותר מ-70%. פעילות הרדיו אחראית לכ-25% מההכנסות, והיתר, כולל פעילות אינטרנט, מניב 3% מההכנסות.

מניית צ'אם נסחרת בבורסת טורונטו, תחת הסימול CHM.TO. שווי השוק הנוכחי של החברה הוא 449 מיליון דולר. בשנה החולפת איבדה המניה 12.7% משווייה. בשיאה נסחרה החברה לפי שווי של כ-590 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully