וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין הפתעות: בנק ישראל מותיר את הריבית במשק על 0.1%

עדי בן ישראל

27.4.2015 / 16:06

קונצנזוס תחזיות האנליסטים בשוק היה להותרת הריבית על כנה: מתוך 20 כלכלנים שהשתתפו בסקר בלומברג, 17 ציפו כי הריבית תיוותר ללא שינוי ורק 3 ציפו להורדת הריבית

הנגידה קרנית פלוג  בוועידת רוה"מ, אוקטובר 2013. דרור עינב
קרנית פלוג/דרור עינב

הוועדה המוניטרית בבנק ישראל החליטה להותיר היום (ב') את הריבית במשק לחודש מאי ברמה של 0.1%.

קונצנזוס תחזיות האנליסטים בשוק היה להותרת הריבית על כנה. מתוך 20 כלכלנים שהשתתפו בסקר בלומברג, 17 ציפו כי הריבית תיוותר ללא שינוי ורק 3 ציפו להורדת הריבית.

כידוע, אחד הגורמים המשפיעים ביותר על החלטות הריבית (אולי הכי משפיע) הוא שער החליפין; מאז החלטת הריבית האחרונה של בנק ישראל ב-23 במארס נחלש הדולר ב-2.1% מול השקל. לשער החליפין משמעות גדולה על היצוא הישראלי שמהווה כשליש מצמיחת התמ"ג.

עם זאת, בהודעת בנק ישראל הושם דגש על האינדיקטורים המצביעים על המשך צמיחה במשק ועל ציפיות האינפלציה המשקפות עלייה לעבר מרכז טווח היעד (כ-2%) בטווח הארוך.

"הציפיות לאינפלציה לטווחים הקצרים מהמקורות השונים מצויות סביב הגבול התחתון של יעד האינפלציה, או מעט מתחתיו. הציפיות לטווחים הארוכים נותרו יציבות סביב מרכז היעד", נכתב בהודעת הריבית. "האינדיקטורים לפעילות ברבעון הראשון מצביעים על כך שהמשק ממשיך לצמוח בקצב המתון ששרר בשנתיים האחרונות. נתוני סקר החברות תומכים בהערכה זו. המדד המשולב עלה במארס ב-0.4%, ונרשם גידול בהכנסות ממיסים. בניכוי השפעות חריגות, נרשמה במארס עלייה של 3.3% וברבעון הראשון ירידה של 0.9% ביצוא הסחורות במונחים דולריים".

  • עוד באותו נושא:
  • ריבית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully