וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן סאקס צפוי לפטר 150-200 עובדים במחלקת בנקאות ההשקעות

דפנה מאור

23.9.2002 / 14:07

הפיטורים יפגעו בעיקר בבעלי המשכורות הגבוהות, מעריך "ניו יורק פוסט"

גולדמן סאקס הוא בנק ההשקעות השני הצפוי להודיע השבוע על פיטורים בשורותיו. ה"ניו יורק פוסט" דיווח היום כי גולדמן מתכנן לקצץ 150-200 משרות בתחום בנקאות ההשקעות, לאחר ש"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי ליהמן ברדרס מתכנן קיצוץ נרחב של עד 10% מכוח האדם. שני הבנקים יפרסמו את תוצאותיהם הרבעוניות מחר.

לפי דיווח של ה"פוסט", הודיעה ההנהלה הבכירה של זרוע בנקאות ההשקעות של גולדמן לראשי מחלקות להכין רשימות של מועמדים לפיטורים, בניסיון לקצץ עלויות. בנק ההשקעות סבל, כמתחריו, מהפגיעה הקשה בעסקי בנקאות ההשקעות בשנתיים האחרונות בעקבות נפילת השוק ודעיכת פעילות המיזוגים וההנפקות.

לפי הערכות, יגיע היקף הקיצוצים בתחום ל-15%-20%, או 150-200 בנקאים, ויתבצעו בשבועות הקרובים. ייתכן כי מירב הפיטורים יבוצעו בשורות הבנקאים הבכירים ביותר, שכבר אינם יכולים להצדיק את משכורתם הגבוהה.

כאמור, דווח היום גם כי בית ההשקעות ליהמן ברדרס צפוי להודיע על קיצוץ של עד ל-10% מכוח העבודה בחברה מחר בעת פרסום דו"חותיו. ליהמן, שעד עתה היה בין בתי ההשקעות הבודדים שנמנעו מפיטורים בהיקף גדול, נפגע מהירידה החדה בהיקף עסקות האג"ח.

הערכות אלו מתבססות בין השאר גם על דברים שאמר לאחרונה בראד ג'ק, בכיר בליהמן, שהעריך כי בתי ההשקעות בוול סטריט ייאלצו לקצץ בקרוב 10%-15% מכוח העבודה שלהם אם תנאי השוק הקשים יימשכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully