וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופק: אגיס נמצאת על צומת דרכים בדרך להיות חברה גנרית בינלאומית

אילן מוסנאים

23.9.2002 / 14:34

מעניקים למניה המלצת "קנייה" ומציבים מחיר יעד הגבוה ב-34% מהמחיר בבורסה; מעריכים כי אגיס בוחנת את האפשרות למכירת תחום מוצרי הצריכה הכולל את קרליין ונקה;



אגיס נמצאת על צומת דרכים היסטורית מבחינתה, ומבצעת את מה שנדרש על מנת להיהפך לחברה גנרית בינלאומית דוגמת טבע ותרו . כך מציין האנליסט האנליסט אלון רוטלוי מאופק ניירות ערך בהמלצת "קנייה" לחברה. רוטלוי קובע למניה מחיר יעד של 45 שקל, הגבוה בכ-34% ממחירה בבורסה.



לדברי רוטלוי, העמידה של קליי פארק (CP) בבדיקות ה-FDA בסוף 2001 סללה את הדרך עבור אגיס לקפיצת מדרגה חדה בפעילותה, שתאפשר לחברה לקצור את פירות ההשקעות הגבוהות במו"פ שביצעה בשנים האחרונות.



ברבעון השני הציגה החברה מכירות של 353 מיליון שקל, ורווח נקי של 11.7 מיליון שקל. באופק מציינים כי תוצאות אלו היוו הפתעה לטובה מבחינת השוק ואף מבחינת החברה עצמה.



באופק מציינים כי לנוכח ההאטה בפעילות הפרמצבטיקה בישראל צפויה אגיס לשמור בטווח הבינוני על הפעילות בשוק המקומי תוך צמיחה מואצת בשוק הגנרי האמריקאי והאירופאי. היעד שהנהלת אגיס הציבה לעצמה הוא הכפלת הרווח הנקי שלה בכל שנה עד 2005, וזאת הודות לצבר המוצרים הצפוי לקבל את אישור ה-FDA ל-CP ולאחר יציאה מתחום הקוסמטיקה בארץ.



תחום מוצרי הצריכה של אגיס כולל את חברות קרליין ונקה. מכירות התחום ב-2001 היוו כ-25% ממכירותיה של אגיס. ברבעון השני של 2002 נשחקו מכירות תחום הטואליטיקה של החברה בכ-12% ל-70 מיליון שקל. המיתון במשק ועיתוי חג הפסח פגעו בשיעורי הרווחיות של התחום ברבעון. רוטלוי מציין כי מאחר שחטיבה זאת אינה נמצאת בליבת העסקים האסטרטגית של אגיס, בוחנת החברה אפשרות למכירתה.



באופק מעריכים כי אגיס תסיים את 2002 עם רווח של 30.9 מיליון שקל במחזור מכירות של 1.355 מיליארד שקל. זאת, לעומת מכירות של 1.247 מיליארד שקל ורווח של 22.6 מיליון שקל ב-2001. את השנה הבאה צפויה החברה לסיים עם רווח של 58.5 מיליון שקל, ומכירות של 1.5 מיליארד שקל.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully