וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט מינה כונס נכסים לפרויקט מגדלי הקרן שבבעלות חברת נגה נדל"ן בגין חוב של 58.5 מיליון שקל

אמיר הלמר

23.9.2002 / 15:33

הבקשה הוגשה ע"י בנק דיסקונט הטוען כי מדובר בפרויקט עצמאי שאינו נכלל בהקפאת ההליכים של הקבוצה; דיסקונט כבר מימש ערבויות בסך 12.7 מ' ש' שנתן בנק הפועלים



שופטת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, שרה סירוטה, מינתה היום את עו"ד ראובן רייף ככונס נכסים זמני מטעם בנק דיסקונט לפרויקט הבניה המכונה מגדלי הקרן שבבעלות חברת נגה נדל"ן המצויה בהליכי הקפאת הליכים. בית המשפט אישר לכונס לתפוס חזקה בפרויקט אך לא למכור אותו.



מהבקשה שהוגשה היום באמצעות עו"ד רייף, עולה כי הבנק משמש כמלווה לפרויקט הבניה שמבצעת חברת מגדלי הקרן - חברה בת בבעלות מלאה של נגה נדל"ן, בבאר שבע. הפרויקט, כך נטען, מצוי בתחילת השלב השני שלו, כאשר בשלב הראשון נמכרו זה לא מכבר כ-1,100 מ"ר מהשטחים המסחריים ו-83 יחידות דיור. הבנק, כך נטען, הוא הנושה המובטח היחידי של החברה, וחובה של החברה לבנק עומד על כ-58.5 מיליון שקל.



עוד מציין הבנק כי העמיד זה לא מכבר לפרעון ערבויות שקיבל מבנק הפועלים להבטחת חובות החברה בסכום של כ-12.7 מיליון שקל, וכי במידה שערבויות אלה ייפרעו, יקטן החוב של החברה בהתאם. עוד מצוין בבקשה כי הערבה לחיוביה של החברה כלפי הבנק הינה חברת נגה אלקטרוטכניקה .



מכל מקום נטען בבקשה כי צו הקפאת ההליכים שניתן זה לא מכבר כנגד נגה נדל"ן, החברה האם - נגה אלקטרוטכניקה וחברות נוספות בקבוצה, אינו חל בעניינה של חברת מגדלי הקרן. לטענת הבנק, מדובר בפרויקט שעומד ברשות עצמו, ואינו קשור עם עסקיה האחרים של קבוצת נגה.



מצבן של החברות בקבוצת נגה, טוען הבנק, מעיד כי אין זיכוי ממשי שמגדלי הקרן תוכל להמשיך בביצוע הפרויקט, ובמצב זה קיים חשש שנושים שונים, ובהם שוכרי דירות, ינקטו בפעולות חד צדדיות ואף יתפסו שלא כדין רכוש המשועבד למעשה לבנק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully