וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר: למרות ירידה בהכנסות ממסים - הממשלה תעמוד ביעד הגירעון

אמיר טייג

23.9.2002 / 15:40

ניר גלעד: ההכנסות צפויות להסתכם ב-6-7 מיליארד דולר מתחת לתחזיות המוקדמות, אך קיצוץ בהוצאות הממשלה שנערך בתחילת השנה צפוי לפצות על הירידה בהכנסות

"למרות התרחבות הירידה בהכנסות המדינה בעקבות המיתון, הממשלה נמצאת על הפסים לקראת עמידה ביעד הגירעון לשנת 2002, העומד על 3.9% מהתמ"ג", כך אומר היום שר האוצר סילבן שלום בראיון ל"רויטרס". ניר גלעד, החשב הכללי במשרד האוצר, מוסיף כי הכנסות המדינה ממסים צפויות להסתכם בכ-6 עד 7 מיליארד דולר מתחת לתחזיות המוקדמות, אך קיצוץ בהוצאות הממשלה שנערך בתחילת השנה צפוי לפצות על הירידה בהכנסות.

דברים אלה אומרים שלום וגלעד על רקע פרסומים כי התגלה "חור" נוסף בהכנסות המדינה ממסים בסך של מיליארד שקל. פרסומים אלו עוררו חששות לגבי יכולתה של הממשלה לעמוד בתחזית הגירעון אשר עודכנה לפני מספר חודשים. חששות אלו הם בין הסיבות אשר עוררו את היחלשותו של השקל בחודש האחרון ועליית התשואות באפיקים השקליים.

"אנו שולחים מסר ישיר לפעילים בשוק על כך שהממשלה מחויבת לריסון תקציבי", אומר גלעד בניסיון להרגיע את הרוחות בשווקים. "אין לנו ברירה אלא לקבל אישור מקדמי של התקציב, לא בגלל מה שחושבים אנשי סוכנויות הדירוג, אלא בגלל שזה הצעד הנכון לעשות", מוסיף גלעד. אנשי משרד האוצר נמצאים בקשר שוטף עם אנשי סוכנויות הדירוג, על מנת למנוע הורדת הדירוג הכללי של ישראל. סכנת הורדת הדירוג לישראל התעוררה בשבוע שעבר, לאחר הורדת דירוג האשראי של בנק הפועלים ובנק לאומי ל-BBB+ על ידי חברת הדירוג סטנדרד אנד פור'ס.

"אישור מקדמי של התקציב יאותת לסוכנויות הדירוג כי בכוחה של הממשלה להעביר את התקציב המקוצץ", אומר גלעד. "מאחר שלא היה שינוי מהותי בכלכלת ישראל מאז פגישתנו האחרונה עם סוכנויות הדירוג, אין סיבה ממשית להורדת דירוג האשראי של ישראל", מעריך גלעד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully