וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היטאצ'י תפיץ וביפאן ובאסיה את העט האלקטרוני של פגסוס

צורי דאר

23.9.2002 / 12:50

העט האלקטרוני של פגסוס מאפשר העברת כתב יד לפורמט דיגיטלי; לפני כחודש עלו ספקות לגבי המשך קיומה של פגסוס כעסק חי



חברת היטאצ'י היי-טק, השייכת לתאגיד היטאצ'י, חתמה הסכם הפצה עם חברת פגסוס טכנולוגיות הישראלית. במסגרת ההסכם בין החברות תפיץ היטאצ'י ביפאן ובמדינות נוספות באסיה את העט האלקטרוני, וכן את השבב הניתן להטמעה במסגרת יישומים מגוונים - שניהם פרי פיתוח של פגסוס.



העט האלקטרוני של פגסוס - PC Notes Taker - מאפשר העברת כתב יד לפורמט דיגיטלי. העט מאפשר קליטת כתב יד על גבי כל משטח, והזנתו לכל מחשב אישי (PC) או מחשב נישא בזמן אמת. העט מאפשר לכתוב בכתב יד טבעי מזכרים ופרוטוקולים של ישיבות ולשרטט סקיצות על כל נייר, עד גודל A4. את הנתונים שנצברו ניתן לאחסן, להעבירם ב-e-mail, לשמור בתיקיות שהוגדרו ו/או להוסיף אותם למסמכי מיקרוסופט מסוג Word או Excel.



היטאצ'י תפיץ הן את העט האלקטרוני כמוצר מוגמר והן את הטכנולוגיה של פגסוס - כמודלים או כמערך שבבים הניתנים להטמעה במוצרים אלקטרוניים מסוגים שונים.



גידי שינהולץ, מנכ"ל פגסוס טכנולוגיות, אמר: "אנו שמחים על ההסכם, ורואים הזדמנות עסקית חשובה בעבודה עם תאגיד בסדר גודל של היטאצ'י. יש לנו אמון ביכולת של שתי החברות להפוך את הטכנולוגיה של פגסוס למובילה בשוק העולמי בתחום קלט כתב היד הדיגיטלי".



פגסוס, שהוקמה ב-1991 על ידי שינהולץ ויצחק זלוטר, עוסקת בפיתוח טכנולוגיות ומוצרים המאפשרים שימוש בכתב יד כתחליף למוצרים המסורתיים - מקלדת ועכבר. החברה פיתחה מגוון של מכשירים המאפשרים קליטת כתב יד והזנתו למחשבים אישיים, מחשבי כף יד (PDA), טלפונים סלולריים ומכשירים משרדיים נוספים.



עד כה גייסה פגסוס כ-8.5 מיליון דולר ב-3 גיוסים. עם המשקיעים נמנים קרנות ההון סיכון הישראליות מרתון, יוזמה, תעוזה וישאל, קרן ההון סיכון האמריקאית צ'ארטרהאוס גרופ (Charterhouse Group) בנק ההשקעות האמריקאי ג'וזפטל (Josephthal) וקבוצת המשקיעים הקנדית אפרדב (Aperdev).



לפני כחודש התפרסם ב-TheMarker כי על פי טיוטה מוקדמת של הדו"ח הכספי של קרן ההון סיכון הבורסאית תעוזה, קיים ספק בנוגע להמשך קיומה של פגסוס כ"עסק חי" בשל הפסדים תפעוליים מתמשכים ותזרים מזומנים שלילי. הערה זו לא התפרסמה בדו"ח המלא.



אבי קרבס, נשיא ומנכ"ל תעוזה, אמר אז בתגובה כי מדובר בטעות סופר ואין סכנה לקיומה של פגסוס. "לחברה יש מוצר פנטסטי והיא מכרה בחודשים ינואר עד יולי השנה בהיקף של כ-4 מיליון דולר", הוסיף קרבס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully